MENÜ

FOREVER ALOE LOVE

független üzleti partner

Hogyan szponzorálj 20 embert 30 nap alatt? – Eric Worre
1. Előkészítés, felkészülés: a megfelelő tudatállapot létrehozása, a szükséges stratégiák és
készségek kialakítása.
2. A „tölcsér megtöltése”: névlista írás, meghívás, időpont egyeztetés a célcsoportoknak
megfelelően, munka a hideg és a meleg piacon, mit is mondj pontosan.
3. Hogyan mondd el a történetedet: hogyan tarts hatékony bemutatókat.
4. Hogyan segíts nekik, hogy eldöntsék, hogy csatlakoznak hozzád: lezárás. A megfelelő
kérdések, kifogáskezelés.
5. Ha sikerült csatlakoztatnod őket, hogyan segíts nekik az elindulásban: nem elég beléptetni
20 embert, hanem aktivitást kell náluk elérni, megfelelően kell őket elindítani, hogy a
duplikálódás a többszöröződés elkezdjen dolgozni neked. Hogyan tudod saját magadat
motivált állapotban tartani.

Modul #1

A SIKER A GYORSASÁGOT SZERETI

GYORS: 30 NAP ALATT 20 EMBER LASSÚ: 30 HÓNAP ALATT 20 EMBER

HÁNYAN FOGNAK VALAMIT CSINÁLNI

12 8

90 NAP UTÁN MEGMARAD

8 4

1 ÉV UTÁN MEGMARAD

4 (1) 1

5 ÉV UTÁN MEGMARAD

2 ?
Másik ok, hogy minél gyorsabban szponzorálj 20 embert: egy csapat részének fogják érezni magukat
az első pillanattól kezdve. Ez egy általános szabály.

JÁTÉK A SZÁMOKKAL
GYORS: 30 NAP- kevesebb munka LASSÚ: 30 HÓNAP- több munka
150-300 fős névlista 300-500 fős névlista

2

150 üzenet / hívás 300 üzenet / hívás
80-90 időpont egyeztetés 125 időpont egyeztetés
60-70 bemutatóból lesz 20 belépő 100 bemutatóból lesz 20 belépő
10 bemutatóból 3-4 regisztráció 10 bemutatóból 2 regisztráció
300-500 név elegendő lesz 300 üzenet elküldésére vagy telefonhívásra. Ha ezt gyorsan
csinálod, meg lesz belőle a 100 bemutató és a 20 belépő. De, ha bevállalod, hogy mindezt 30
napon belül teszed meg, sokkal hatékonyabb eredményt fogsz elérni. Ezáltal, a belefektetett
energiád és időd megtérülése lényegesen magasabb lesz.

ELŐKÉSZÜLETEK
Egy 90-napos tervről van szó, ami elkötelezettséget, áldozatokat és szervezést igényel a
részedről.
1. 100% elkötelezettség: Ki kell jelentened, hogy „Addig nem állok meg, amíg végig nem
csináltam. Mindegy, mivel jár ez.” Írj egy listát, hogy kivel fogod ezt megosztani
(Szponzor, család, munkatársak stb).
2. Áldozatot kell hozni: hajlandó vagy-e rövid távú szenvedést vállalni a hosszú távú
megtérülésért? Képes vagy-e eltűrni a fájdalmakat 30 napon át? Képes vagy-e
lemondani 30 napon keresztül azokról a dolgokról, amiket igazán szeretsz? Ki tudod-e
kapcsolni a TV-t, lemondasz-e a céltalan netezésről, a hobbidról, és lehet, hogy enni is
csak akkor és ott fogsz, amikor a jelölteddel találkozol, lehet, hogy aludni is sokkal
kevesebbet fogsz 30 napon át.
Milyen segítséget kérhetsz a szponzorodtól, a családodtól, a párodtól, hogy te 100%-ban
erre a tevékenységedre tudjál koncentrálni?
3. Meg kell szervezni: meg kell állapodnod a családoddal, a pároddal, hogy most a
közös jövőtökért dolgozol, és tartsák tiszteletben, segítsék a munkádat, hogy csak
arra fókuszálj.
Kivel kell megállapodnod? Mit gondolsz, ki akadályozhatja a munkádat?
4. Idő: ez nagyobb kihívást jelenthet, ha nem főállású hálózat építő vagy. Ha
mellékállásban építed a hálózatot, akkor ezt azt jelenti, hogy a főállású munkádon
kívül kell napi 6-8 órát dolgoznod, a szabad napokon pedig ennél többet. Főállású
hálózat építőként igyekezz 10-16 órát koncentráltan ezen dolgozni heti 6 napon át.
Mennyi időt tudsz ráfordítani és mikor? A lehető legrészletesebben dolgozd ki! Ez segít majd,
hogy fókuszban maradj.

3
5. Figyelem elterelő dolgok: Bármit, ami a célod felé vezető úton akadályozhat,
gondosan listába kell szedned.
Milyen fizikális zavaró tényezőket kell figyelembe venned és eltávolítanod? Sorolj fel
mindent!
Mik azok a tevékenységek, amik csak pazarolják az idődet? Netezés, tévézés, sorolj fel
mindent!
Mi az, amit elhagyhatsz? Milyen munkát delegálhatsz? Hol könnyíthetsz az
időbeosztásodon?
6. Eszközök: Gondold át, mi mindenre van szükséged a munkához. Milyen eszközöket
ad a céged? Írj össze mindent! Online anyagok, nyomtatott anyagok, weboldalak,
termékminták, net, laptop, naptár stb.
Mit kell beszerezned vagy előkészítened, hogy felkészülten kezdd a bemutatódat.
7. Válassz ki egy napot a kezdésre! Ez rémisztő lehet, de izgalmas is. Válassz egy napot,
és kezdd el! Melyik napon kezded?
Írd össze mindazt, amit figyelembe kell venned a dátum kiválasztásához!
8. Képzeld el, hogy megcsináltad! Hogy érzed magad most, hogy 20 új embert
szponzoráltál? Hogy érzed magad most, hogy van egy vadi újakal teli, lelkes és
motivált friss csapatod, akik felnéznek rád, hálásak, amiért lehetőséget kaptak, hogy
együtt dolgozzatok valami nagyszerű dolgon, akik csodálattal néznek rád? Milyen
most a családod? Gratulálnak, bátorítanak? Képzeld el, amikor a párod, aki nem
bízott benned, azt mondja: „Tényleg meggyőztél, ez működik!”
Nézd meg, milyen különleges dolgot hoztál létre! Hogy lát téged a helyi konkurencia
most, hogy 20 embert hoztál be 30 nap alatt? Mit szól ehhez a céged? Elképzelhető,
hogy ezzel valamilyen elismerésben fogsz részesülni (pl a leggyorsabb növekedés
vagy hasonló). Valami igazán különleges eredményt értél el. Hogy érzed most magad?
Büszke vagy magadra? A családod büszke rád? Milyen érzéseid vannak most a
jövőddel kapcsolatban?
Írd le ezeket és gyakran olvasd el magadnak. A vizualizáció segíteni fog, hogy túljuss a
nehéz időszakokon, és végig fókuszban fog tartani.

4

Modul #2
NÉVLISTA ÍRÁS

A névlista-író listát vedd elő! Ez fog segíteni, hogy egy nagyon erőteljes névlistát állíts össze.
Ki a jelölt? A jelölt egy olyan személy, akinek megmutathatod a termékeket vagy az üzleti
lehetőséget azért, hogy vásárló vagy forgalmazó váljon belőle.
A névlista írást szintén az előkészítő szakaszban kell megcsinálnod, mielőtt belevágsz a 30
napba.
Gyakran mondják az emberek: „Nem ismerek senkit.” Tudod, hogy ez butaság. A közösségi
média korában ez lehetetlen. Inkább arról van szó, hogy „Nem tudom, hogyan érjem el
őket.” Mindegy hol laksz, mivel foglalkozol, hol dolgozol, hol jársz iskolába, vedd elő a
névlista készítő listát és kezdd el összeállítani a névlistádat! Sokkal több embert fogsz találni,
mint gondolnád.
Különböző piacok
Háromféle csoportba sorolhatod az embereket a névlistádról:
 forró piac
 meleg piac
 hideg piac
A forró piac a családod és a barátaid, akik előtt nem tehetsz úgy, mintha valaki más lennél,
mint aki eddig voltál. Nem nézheted őket hülyének! Írd össze a barátaidat és minden
családtagodat egy listára!
A meleg piac azokból az emberekből, akikkel baráti viszonyban vagy, de nem álltok napi
kapcsolatban.
A hideg piac azokat az embereket jelenti, akiket ismersz, de nem igazán tudsz róluk sokat. Pl
Facebook barátok, akiket nem is jól ismersz.
Mindhárom csoportot másképpen kell meghívnod.
1. A forró piac meghívása
Nagyon fontos, hogy tiszteld a családodat! Ne vedd készpénznek, hogy csatlakozni fognak
hozzád, és ne haragudj meg rájuk, ne kelts bennük bűntudatot, ha nem. Akkor támogatni
fognak, de legalább is hagyják, hogy végezd a munkádat.
Támogatók meghívása: „Figyelj, most csatlakoztam egy céghez, és nagyon izgatott vagyok.
Úgy látom, hogy nagyszerű megoldás lesz arra, hogy plusz jövedelemre tegyek szert magam
és a családom számára. Ne aggódj, nem várom el tőled, hogy forgalmazóként csatlakozz

5
hozzám, vagy üzlettársam legyél, sőt semmi elvárásom sincs. De lenne egy dolog, ami igazán
nagy segítség lenne a számomra tőled. Egy család vagyunk. Támogatsz engem, mindig
számíthatok rád. Hadd mondjam el, mi az, ami mindennél fontosabb lenne most nekem.
Megtennéd, hogy egy rövid ideig vásárolsz tőlem, hogy 1-2 hónapig használod azokat a
termékeket, amiket forgalmazok, és mondjuk, megosztanád a tapasztalataidat a
termékekről? És, ha nem váltak be, ha nincs jó tapasztalatod, akkor ígérem, hogy soha
többet nem foglak ezzel zavarni. Ha viszont jó tapasztalataid lennének, akkor szívesen
kiszolgállak továbbra is termékekkel. Ha pedig végül találnál olyan embereket, akiket szintén
érdekel a termék, vagy netán megtetszene az üzleti lehetőség, akkor majd beszélhetünk
erről is. De most ezzel ne törődj, nem akarlak ezzel zaklatni. Ha viszont vennél pár terméket,
az eszméletlen nagy segítség lenne a számomra. A célom, hogy …. vásárlóm legyen ebben a
hónapban. Megtennéd, hogy te leszel az egyik?”
A legtöbb ember erre a meghívásra azt válaszolná: „Persze. Nem gond.”
Ha viszont rájuk nyomulsz, és zaklatod őket: „Muszáj csatlakoznod hozzám. Lépj be!”, akkor
menekülni fognak. „Nyugi, nyugi, ne olyan hevesen! Lazíts!” Érted a különbséget?
Gyakorlásos meghívás: „Szia! Csatlakoztam egy üzleti lehetőséghez. Nagyon izgatott vagyok
magam és a családom miatt is. Tudom, hogy nagyon lekötnek a saját dolgaid. Tennél nekem
egy szívességet? Gyakorolhatok rajtad? Csak egy barátságos arcra van szükségem. Leülhetek
maximum 15-20 percre. Elmondhatnám neked hogyan csinálnám ezt a dolgot valaki mással?
Megoldható lenne? Nagyon sokat segítenél vele, és ez nekem most létfontosságú lenne,
hogy minél jobban begyakorolhassam, amit mondani szeretnék. Csak legyél egy figyelmes
közönség, és ezzel már rengeteget segítesz nekem.” Erre is a leggyakoribb válasz az, hogy
„Persze! Miért ne?”
Vegyes típusú meghívás: „Szia, olyan jó, hogy segítesz nekem és mindig számíthatok rád,
hiszen egy család vagyunk. Gyakorolhatnék ez kicsit veled?” Ezután már mondhatod azt is,
hogy „Az egyik módja annak, hogy segíts nekem az lenne, ha vásárolnám tőlem. Ezzel igazán
sokat jelentene.”

2. A meleg piac meghívása
Mindegyik piacot másképp kell megközelítened.
Direkt meghívás:
Ezek azok az emberek, akik felnéznek rád. Mondhatod ezt: „Figyelj, van egy lehetőségem,
ami pont neked való. Mondtad, hogy új házat szeretnél / le akarod cserélni a lepukkant
autódat / nyaralni szeretnél, de nem engedheted meg magadnak … stb , azt hiszem, tudom,
hogy hogyan oldhatnád ezt meg.”

6

vagy:
„Találtam egy jó lehetőséget. Amikor megláttam, egyből eszembe jutottál. Amikor azon
törtem a fejem, hogy kivel kellene ebből sok pénzt csinálni rád gondoltam.”
Indirekt meghívás:
„Figyel csak, segítened kellene. Szükségem van a tanácsodra. Érdekelne a véleményed,
szükségem van a rálátásodra. Megnéznéd ezt, és elmondanád, hogy mit gondolsz róla?
Ebben a projectben szeretnék dolgozni, és kíváncsi vagyok, mit gondolsz, hogy működne ez
az itteni piacon / ebben a városban stb.”
Tanácsot, iránymutatást kérsz, miközben elmagyarázod, hogy miről van szó.
Szuper indirekt meghívás:
Ezt azokra az emberekre alkalmazhatod, akik nagyon befolyásosak, akikre nagyon felnézel,
akik nagyon „menők” mások szemében. Ezek a nagyon elfoglalt nagymenők. Nekik ezt
mondhatod: „Figyelj, nem akarlak beszponzorálni, nem ezért kereslek. Viszont tudom, hogy
rengeteg embert ismersz. Tudom, hogy befolyásos személy vagy a városban. Ezzel a
projekttel foglalkozom, szeretném felvázolni, hogy mit csinálok, és abban kérném a
segítségedet, hogy segíts nekem néhány kapcsolat kiépítésében, hogy megérje neked ezt a
kis időt rám fordítanod.” Ezzel azt hangsúlyozod, hogy „Egyáltalán nem jelöltként tekintek
rád. Meg sem fordult a fejemben, hogy ezt gondoljam rólad, de szeretném, ha átlátnád, hogy
mivel foglalkozok, mert ismerhetsz olyan embereket, akik éppenséggel kétségbeesetten
keresik az általam képviselt lehetőséget. Szeretnék az itteni piacon terjeszkedni, és
lehetséges, hogy, ha összekapcsolnánk a befolyásodat és a kapcsolatrendszeredet az általam
képviselt lehetőséggel, valami nagyszerű dolog jönne ki belőle a számodra is.”

3. Megívás a hideg piacon
Hogyan fordítsd át a hideg piacot meleg piaccá?
Mondd ezt: „Nézd, egy projekten dolgozom ebben a hónapban. Mindig figyelem a
posztjaidat, és folyamatosan azt látom, hogy tele vagy energiával, hogy ilyen vagy, hogy
olyan vagy stb … Támadt egy vad ötletem, mit szólnál, ha leülnénk egy kávéra valamikor?”
Mindenkinek ad meg az esélyt!

7

Hogyan hívj meg
Ha személyesen hívsz meg, az megváltoztathatja a játszmát. Megváltoztatja a kapcsolatokat.
Számít a közelség. Ha közeli kapcsolatban állsz valakivel, akkor sokat számít. Pl nem ugyanaz
emailben vagy szemtől szemben bocsánatot kérni valakitől. Hatalmas különbség lesz az
személyre gyakorolt hatás terén.
Manapság a telefonhívások nem hatékonyak már. A legtöbb ember nem szeret telefonon
beszélni. Az üzenetküldés sokkal elfogadottabb mostanában világszerte. Ez egy áttörés.
Tehát, ha 100 találkozót szeretnél leszervezni, akkor kb 200 üzenetet kell elküldened.
Meddig tart ennyi üzit kiküldeni? Egy nap. Egy nap alatt leszervezheted az előtted álló 30
napot.
Néhány ötlet:
„Megiszol velem egy kávét?”
„Hali, éppen rád gondoltam, jó lenne, ha összefutnánk valamikor a jövő héten. Mikor érsz
rá?”
„Helló, ezer éve nem láttalak. Mi újság veled?”
„Szia, egy projekten dolgozom. Megmutatnám neked. Össze tudnák futni valamelyik nap?”
Most válassz ki egy hónapot, amelyiket a találkozókkal szeretnéd megtölteni. Közvetlen
előtte, az előző hónapban küldd szét a 200 üzenetet! Írd tele a naptáradat! Keress egy helyet
a találkozóknak, és bonyolítsd le a 100 találkozót.

Vond be a csapatodat!
Mi lenne, ha a már meglévő csapattagok számára meghirdetnél egy 30 napos kihívást?
Ki lenne az, aki egy barátságos versenyben részt venne veled, és összehasonlítanátok az
eredményeiteket?

8

Modul #3
BEMUTATÓ

Meséld el a történetedet!
1. A háttered: előzmények, vágyak.
2. Amit nem szerettél benne. Mi volt a probléma?
3. Találtál egy megoldást.
4. Hogyan érzel most a jövőddel kapcsolatban?
A bemutató:
Mondd el a történetedet. (Gyakorold családtagokkal, barátokkal, a pároddal.)
Mutasd be a cégedet és a lehetőségedet.

Module #4
LEZÁRÁS

Miután elmondtad a történetedet és bemutattad a céget és a lehetőséget, ott lesz egy
ember, aki most ezen gondolkodik. Mi a teendőd?
Fel kell tenned a lezáráshoz szükséges kérdéseket:
1. Mi tetszett a legjobban?
2. 1-10-es skálán hová sorolnád magad? 1 = semmi érdekélődés, 10 = készen állsz
azonnal elkezdeni. Te hol állsz most?
3. Mennyi pénzt kellene keresned egy mellékállással, hogy azt mondhasd, hogy
megéri dolgozni benne?
4. Heti hány órát áldoznál arra, hogy megkeress ennyi pénzt?
5. Hány hónapon keresztül lennél hajlandó heti 5-10 órát pluszban dolgozni, hogy
legyen egy mellékállású jövedelmed?
6. Ez az első számú kérdés a network marketingben: „Ha én …, akkor te … ?”

Kérdések és kifogások
Csak 2 valódi kifogás van:
1. Nem hisz magában.
2. Nem hisz a network marketingben.

9

Mindkettőre egy egyszerű formulát alkalmazhatsz:
1. Hallgasd figyelemmel és tisztelettel.
2. Kapcsolódj hozzá. Mondd el neki, hogy egyáltalán nem butaság, amit mond, .
ugyanezekre a dolgokra gondoltál te is. Meséld el hogy volt.
3. Mondd el a történetedet.
4. Tedd fel a „ha én …, akkor te …” kérdést.
Ezt be kell gyakorolnod. Kivel tudnál gyakorolni? Hogyan fejlesztheted magad?

Modul #5

MOTIVÁCIÓ ÉS MEGBÍZHATÓSÁG

Hogyan fogod motiválni saját magadat?
Egyik mód az, hogy elkötelezed magad a stick.com nevű weboldalon. Itt beírhatod, hogy mit
vállalsz és egy anyagi következményt jelölsz meg, amennyiben nem éred el a célodat. Úgy
csináld, hogy ez valóban kifizethető legyen bárki számára, akinek szívesen felajánlanád.
Ha nem szeretnéd ezt online csinálni, akkor pl felajánlhatsz pénzt egy sport klubnak, akiket
nem szeretsz. Meglátod, motiváltan fog tartani.
Hogyan tudnád magad motiváltan tartani, amíg el nem éred a 20/30-as célodat?

Utószó: Mit gondolsz, ennek a kihívásnak mi lesz a legnagyobb eredménye a számodra?
A legnagyobb jutalom, amit kapni fogsz az a személy lesz, akivé váltál, miközben
szembenéztél a félelmeiddel, és megtettél mindent, amit meg kellett tenned, azzal a
hatalmas elszántsággal, amit a világ felé közvetítettél.
És mi van, ha végül „csak” 5-10 vagy 15 új embered lett? Hidd el, akkor is kivételes
teljesítményt tettél le az asztalra! Ezt még mindig eldöntheted, hogy „feljavítod” 20-ra.
Megéri felvinni 20-ra. Van aki akár a duplájára is képes. Plusz két embert még a közvetlen
környezetedben is találhatsz. Csinálj valami igazán kiemelkedőt!
Ne engedd el az álmaidat! Soha ne hagyd, hogy bárki meggyőzön arról, hogy nem vagy
érdemes nagy dolgokat véghezvinni. Tudd, hogy különleges vagy! Együtt képesek vagyunk
megváltoztatni a világot: plusz egy új forgalmazó, plusz egy új terméktapasztalat – segítesz az
embereknek, hogy találjanak egy utat, ami jobbá teszi az életüket, ami segít a családjukon,
szeretteiken. A mások életéhez való hozzájárulás és a növekedés az, ami igazán lángra
lobbantja az embereket.

10

Varázsmondatok a sikeres meghíváshoz
1. lépés: Siess!
Ha azt az érzést közvetíted akár szemtől szemben, akár telefonon vagy írásban, hogy sietsz,
akkor sokkal rövidebb meghívásokkal, sokkal rövidebb idő alatt tudsz eredményt elérni. Az
emberek tiszteletben fogják tartani az idődet.
Forró piacon:
„Nincs sok időm, hogy beszéljünk, de feltétlen találkoznunk kell.”
„Rengeteg dolgom van, de örülök, hogy utolértelek …”
„Már rohannom kell, de mindenképpen beszélni akartam veled.”
Hideg piacon:
„Most nem mennék bele a részletekbe, mert éppen indulok, de …”
„Éppen rohanok valahová, de …”
Érted? Legyen a hangszínedben is a sietés érzése.

2. lépés: Bókolj a jelöltednek!
Ez elengedhetetlen. Az őszinte bók megnyitja a kapukat a valódi kommunikáció felé., ezáltal
nyitottabbá teszi a jelöltedet arra, amit mondani szeretnél neki.
Forró piacon:
„Mindig is sikeres voltál, és ezért nagyon felnézek rád …”
„Mindig támogattál, és ezt nagyra értékelem.”
„Az egyik legnagyobb kapcsolatrendszerrel rendelkező ember vagy, akit ismerek, és ezt
mindig is csodáltam benned.”
„Te vagy (az egyik) legfontosabb ember az életemben, és bízok a megérzéseidben.”
„Fantasztikus üzleti érzéked van, és meglátsz olyasmit, amit mások nem.”
’Azon gondolkoztam, ki a legokosabb ember, akit ismerek, és te jutottál eszembe.”
„Te vagy az egyik legpozitívabb és legenergikusabb ember, akit ismerek.”

11
„Sokan nagyon korlátolt módon gondolkodnak, ami lecsökkenti a lehetőségeiket, de mindig
is csodáltam, hogy te nyitott vagy az új dolgokra.”
„Te vagy az egyik leg … (egészségtudatosabb / érdeklődőbb a kozmetikumokkal kapcsolatban
/ wellnesz-érdeklődésű / járatosabb a pénzügyekben / intelligensebb) ember, akit ismerek,
és ezt mindig is csodáltam benned.”
„Te vagy az egyik legokosabb ember, akit ismerek, és megbízok a véleményedben.”
„Amióta csak ismerlek, arra gondoltam, hogy te vagy a legjobb abban, amit csinálsz.”

Hideg piacon:
„Öntől kaptam ezen a területen a legjobb szolgáltatást.”
„Nagyon vág az eszed! Megkérdezhetem, hogy mivel foglalkozol?”
A bóknak mindig őszintének kell lenni! Találj valamit, ami tetszik a jelöltedben, és bókolj!

3. lépés: Hívd meg!
Nincs mindenki számára egyaránt alkalmazható formula. Megmutatok egy csomó
lehetőséget a direkt és indirekt megközelítésekre, hogy fel tudd ajánlani nekik a
lehetőségedet, illetve pár szuper indirekt mondatot, hogy ajánlásokat tudjál kérni tőlük.
A legtöbben kizárólag a direkt meghívást használják, kb így: „Van egy fantasztikus
lehetőségem, amivel rengeteg pénzt lehet keresni, bla, bla, bla …”. Kit érdekelne ez, ha csak
nem egy milliomos hív fel vele?
Profiként észre fogod venni, hogy sokkal gyakrabban használod majd az indirekt és a szuper
indirekt meghívást. Persze vannak esetek, amikor hasznos lehet a direkt is.
Direkt meghívások (miután megcsináltad az 1. és 2. lépést!)
Forró piacon:
„Amikor azt mondtad, hogy …………., azt komolyan gondoltad vagy csak vicceltél?” Várd meg
a választ: „Szuper! Kitaláltam, hogy lehetne ezt a problémát megoldani.”
„Úgy tűnik, találtam valamit, ami fellendíti az anyagi helyzetünket.”
„Találtam valamit, amit muszáj lesz megnézned.”
„Új vállalkozásba kezdek, és szeretném, ha megnéznéd, hogy mi ez.”

12
„Még mindig keresel egy (másik) munkát? Mindkettőnk számára találtam valamit, amivel
kockázat nélkül egy jó kis vállalkozást rakhatunk össze.”
„Ha azt mondanám neked, hogy van egy lehetőség, amivel növelheted a bevételeidet,
anélkül, hogy veszélyeztetnéd azt, amit most csinálsz, érdekelne?”
„Valami izgalmas dolgot találtam, és neked szeretném elsőként megmutatni.”
„Azon gondolkoztam, kik azok a minőségi emberek, akikkel szívesen együtt dolgoznék, és te
jutottál eszembe. Nyitott lennél arra, hogy elmondjam, miről van szó?”
„Hadd kérdezzek valamit … lenne kedved több helyről bevételre szert tenni?”
„Hadd kérdezzek valamit, csak így magunk között. Ha lenne egy olyan üzlet, amit
mellékállásban elkezdhetnél otthonról, és kiváltanád vele a teljes munkaidős bevételedet,
érdekelne?”
„Amint tudod, ……. –ként dolgozom, de a ………. miatt (negatív dolgok) úgy döntöttem, hogy
egyéb bevételek után nézek. Átnéztem a lehetőségeimet, és megtaláltam a legjobb
megoldást.”
„Találtam egy izgalmas üzletet, és veled együtt szerintem valami nagyszerűt tudnánk belőle
összehozni. 1 + 1 akár 10 is lehet.”
Vagy megpróbálhatod a sokkoló változatot, amit Randy Gage barátomnál sikeresen
alkalmaztam: „A te képességeiddel akár havi 100 ezer dollárt is kereshetnél azzal az üzlettel,
amit én most kezdtem el.” Ez akkor működik jól, ha a jelölted felnéz rád.
És ezt is sikerrel használtam: „Ez az a hívás, amire egész életedben vártál.”
Hideg piacon:
„Gondolt már arra, hogy több helyről legyen bevétele?”
„Nyitott valami újra?” (régi, de bevált szöveg)
„Ugyanazt a munkát szeretné végezni egész életében?”
Ezután folytathatod ezzel: „Van valami, ami lehet, hogy érdekelhetné Önt. Most nem
alkalmas, hogy erről többet mondjak, de ….”

Inirekt meghívások
Az indirekt meghívás nagyon alkalmas arra, hogy segítsünk az embereknek leküzdeni a
kezdeti ellenérzéseiket, és hajlandóak legyenek megnézni, hogy milyen lehetőséget ajánlunk

13
nekik. Leginkább akkor működik ez a módszer, amikor új induló vagy, és valóban csak
segítséget kérsz az emberektől.
Amikor kezdő voltam, nagy sikerrel alkalmaztam ezt. Mivel 22 évesen a hitelességem nem
volt még túl nagy, így a direkt meghívás nem ment olyan jól. Ezért megtanultam, hogyan
húzódjak a háttérbe, és hogyan játsszak rá a jelölt egójára. Hihetetlenül jól működött, és még
ma is van, hogy ezt a módszert használom.
Forró piacon:
„Éppen most kezdtem egy vállalkozásba, és halálra vagyok rémülve. Mielőtt igazán
belevágnék, gyakorolnom kell valakin, aki barátságos velem. Gyakorolhatnék rajtad?”
„Azon gondolkozom, hogy bele kellene vágnom egy vállalkozásba, amit otthonról is
működtethetek. Segítenél nekem kideríteni, hogy ez működhet-e nekem?”
„Találtam egy üzletet, és nagyon felkeltette az érdeklődésemet, de nem is tudom, nincs túl
nagy tapasztalatom. Segítenél belenézni, ha nagy vonalakban elmagyaráznám, és
elmondanád a véleményedet?”
„Egy barátom megmutatta nekem a legjobb lehetőséget, amivel egy saját vállalkozást
elindíthatok. Szükségem van valakinek a tanácsára, akire felnézek, mielőtt belevágok.
Megtennéd nekem, hogy belenézel, ha nagyon egyszerűen felvázolom neked, hogy miről van
szó?”
Negatív és cinikus embereknek: „Belevágtam egy üzletbe, és olyan emberre van szükségem,
aki észreveszi a turpisságokat benne. Megnéznéd, hogy találsz-e valamit?”
Hideg piacra:
A hideg piacon csak a direkt és a szuper indirekt meghívás működik, hiszen akivel most
ismerkedtél meg, nem értelmezhető az, hogy mennyire tiszteled és felnézel rá.

Szuper indirekt meghívás
Hihetetlenül erőteljes tud lenni, és számos pszichológiai szinten működik. Ezzel a módszerrel
ajánlást kérsz, azt kérdezed meg a jelöltedtől, hogy ismer-e valakit, aki számára hasznos
lehetne az a lehetőség, amit képviselsz.
Forró piacon
„Az üzlet, amiben vagyok nyilvánvalóan nem neked való, csak azt szeretném megkérdezni,
hogy ismersz-e olyan ambiciózus, motivált embert, akit érdekelhetne plusz jövedelem
lehetősége?”

14
„Ki az az ismerősöd, aki mostanában keres valami megbízható üzleti lehetőséget, amivel
otthonról pénzt kereshetne?”
„Ismersz valakit, aki megrekedt a vállalkozásában, és most valami mást keres?”
„Ismersz olyan okos embert, aki …………….. lakik? Igen? Szuper! Kaphatnék valami
elérhetőséget, hogy felvegyem velük a kapcsolatot? Terjeszkedek a vállalkozásommal, és
érdekelne, hogy szerintük ez működhetne-e ebben a régióban.”
„Ismersz valakit, aki mostanában komolyan (más) munkát keres?”
„A cég, ahol dolgozok, éppen terjeszkedik és olyan éles eszű embereket keresek, akiket
érdekelhet egy plusz jövedelem lehetőség. Ismersz valakit, aki ilyen?”
A legtöbb esetben meg fognak kérni, hogy mondj többet arról, amivel foglalkozol, mielőtt
nekiállnak neveket adni. (A kérdés mögött persze az van, hogy hátha mégis ők lennének az
ideális jelölt, … de ezt nem fogják neked bevallani.) Amikor plusz információt kérnek, csak
mondd ezt: „Persze, érthető. Miért ne akarnál többet tudni róla, mielőtt neveket adsz
nekem.” Azután térj át a 4. lépésre!

4. lépés „Ha én ……….., akkor Te …..?”
Addig nem ajánlasz fel semmilyen plusz információs anyagot, amíg a beleegyezésüket nem
adták arra, hogy cserébe tesznek valamit. Ez lehet a titkos fegyvered hosszútávra.
„HA küldenék egy linket, ahol bővebben és profi módon elmagyarázzák, hogy miről van szó,
MEGNÉZNÉD? / MEGHALLGATNÁD?”
„HA adnék egy katalógust, ÁTNÉZNÉD?”
Ha az első 3 lépést jól csináltad, akkor a válasz IGEN lesz.
Ha több információt kérnek, akkor mondd azt: „Értem, hogy szeretnél többet tudni. Minden,
amire kíváncsi vagy, benne lesz abban az anyagban, amit adok. Leggyorsabban úgy tudod
megérteni, amiről beszéltem, ha átnézed / meghallgatod / megnézed azt a videót /
katalógust stb. Szóval, HA elküldeném / odaadnám, megnéznéd?”
Ha azt mondja, hogy NEM, akkor köszönd meg, hogy szánt rád időt, és menj tovább. Közben
nézd meg az 1-3 lépést, hogy mit csinálhattál volna jobban, de NE adj neki anyagot!”

5. lépés: Mondja ki, hogy „mikor”!
„Mi gondolsz, mikorra tudnád biztosan megnézni ezt a videót / katalógust stb?”

15
Ne te javasold, hogy mikor! Tedd fel a kérdést, és várd meg, amíg válaszol rá! Ha ilyet mond:
„Majd kerítek rá valamikor időt …”, akkor mondd azt: „Nem akarom pazarolni az idődet. Mi
lenne, ha megnéznénk, mikor lenne az, amikorra biztosan meg tudod hallgatni?” A cél az,
hogy másodszor is beleegyezést kapjál tőle.
FONTOS! Ebben a szakaszban az IGEN, nem beleegyezést jelent!

6. lépés: Erősítsd meg!
Ha azt mondja, hogy kedd estig megnézi a videót, akkor ez lesz a válaszod:
„Vagyis, ha szerdán reggel kereslek, akkor addigra már biztosan megnézted, ugye?”
Ha azt mondja, hogy szerdáig megnézi a videót, akkor ez lesz a válaszod:
„Vagyis, ha csütörtökön kereslek valamikor, akkor addigra már biztosan megnézted,
ugye?”
Ha azt mondja, hogy július 1-ig megnézi a videót, akkor ez lesz a válaszod:
„Vagyis, ha július 2-án kereslek valamikor, akkor addigra már biztosan megnézted, ugye?”
A kulcs a 6. lépésnél az, hogy itt már harmadszor is beleegyezik abba, hogy meg fogja
csinálni. Itt már egy valódi időpont egyeztetést csináltatok egy jövőbeli időpontra.

7. lépés: Konkretizáld az időpontot!
„Mi a legjobb időpont számodra, hogy keresselek?”
Ez a 4. alkalom, hogy közös egyetértést értél el nála, így az esélyed arra, hogy valóban
megnézi, 10%-ról 80%-ra növekedett. Most FELTÉTLEN írd be a megbeszélt időpontot,
nehogy elfelejtsd!

8. lépés: „Fejezd be gyorsan a beszélgetést!”
Ne felejtsd el, hogy SIETSZ. Most valami ilyesmit kell mondanod:
„Szuper! Akkor majd beszélünk. Most rohannom kell!”
Ezen a 8 lépésen kell végigmenned, hogy sikeresen egyeztess időpontot.

 

 

 

--------------------------------------------------

 

 

ERIC WORRE - HOGYAN SZPONZORÁLJ 20 EMBERT 30

NAP ALATT?

1. Előkészítés, felkészülés: a megfelelő tudatállapot létrehozása, a szükséges
stratégiák és készségek kialakítása.
2. A „tölcsér megtöltése”: névlista írás, meghívás, időpont egyeztetés a
célcsoportoknak megfelelően, munka a hideg és a meleg piacon, mit is
mondj pontosan.
3. Hogyan mondd el a történetedet: hogyan tarts hatékony bemutatókat.
4. Hogyan segíts nekik, hogy eldöntsék, hogy csatlakoznak hozzád: lezárás. A
megfelelő kérdések, kifogáskezelés.
5. Ha sikerült csatlakoztatnod őket, hogyan segíts nekik az elindulásban:
nem elég beléptetni 20 embert, hanem aktivitást kell náluk elérni,
megfelelően kell őket elindítani, hogy a duplikálódás a többszöröződés
elkezdjen dolgozni neked. Hogyan tudod saját magadat motivált állapotban
tartani.

Modul #1

A SIKER A GYORSASÁGOT SZERETI

GYORS: 30 NAP ALATT 20 EMBER LASSÚ: 30 HÓNAP ALATT 20 EMBER
HÁNYAN FOGNAK VALAMIT CSINÁLNI
12 8
90 NAP UTÁN MEGMARAD
8 4
1 ÉV UTÁN MEGMARAD
4 (1) 1
5 ÉV UTÁN MEGMARAD
2 ?

Másik ok, hogy minél gyorsabban szponzorálj 20 embert: egy csapat részének
fogják érezni magukat az első pillanattól kezdve. Ez egy általános szabály.

JÁTÉK A SZÁMOKKAL

GYORS: 30 NAP- kevesebb munka LASSÚ: 30 HÓNAP- több munka
150-300 fős névlista 300-500 fős névlista
150 üzenet / hívás 300 üzenet / hívás
80-90 időpont egyeztetés 125 időpont egyeztetés
60-70 bemutatóból lesz 20 belépő 100 bemutatóból lesz 20 belépő
10 bemutatóból 3-4 regisztráció 10 bemutatóból 2 regisztráció
300-500 név elegendő lesz 300 üzenet elküldésére vagy telefonhívásra. Ha ezt
gyorsan csinálod, meg lesz belőle a 100 bemutató és a 20 belépő. De, ha
bevállalod, hogy mindezt 30 napon belül teszed meg, sokkal hatékonyabb
eredményt fogsz elérni. Ezáltal, a belefektetett energiád és időd megtérülése
lényegesen magasabb lesz.

ELŐKÉSZÜLETEK

Egy 90-napos tervről van szó, ami elkötelezettséget, áldozatokat és szervezést
igényel a részedről.
1. 100% elkötelezettség: Ki kell jelentened, hogy „Addig nem állok meg, amíg
végig nem csináltam. Mindegy, mivel jár ez.” Írj egy listát, hogy kivel fogod
ezt megosztani (Szponzor, család, munkatársak stb).
2. Áldozatot kell hozni: hajlandó vagy-e rövid távú szenvedést vállalni a
hosszú távú megtérülésért? Képes vagy-e eltűrni a fájdalmakat 30 napon át?
Képes vagy-e lemondani 30 napon keresztül azokról a dolgokról, amiket
igazán szeretsz? Ki tudod-e kapcsolni a TV-t, lemondasz-e a céltalan
netezésről, a hobbidról, és lehet, hogy enni is csak akkor és ott fogsz,
amikor a jelölteddel találkozol, lehet, hogy aludni is sokkal kevesebbet fogsz
30 napon át.

Milyen segítséget kérhetsz a szponzorodtól, a családodtól, a párodtól, hogy te
100%-ban erre a tevékenységedre tudjál koncentrálni?
3. Meg kell szervezni: meg kell állapodnod a családoddal, a pároddal, hogy
most a közös jövőtökért dolgozol, és tartsák tiszteletben, segítsék a
munkádat, hogy csak arra fókuszálj.
Kivel kell megállapodnod? Mit gondolsz, ki akadályozhatja a munkádat?
4. Idő: ez nagyobb kihívást jelenthet, ha nem főállású hálózat építő vagy. Ha
mellékállásban építed a hálózatot, akkor ezt azt jelenti, hogy a főállású
munkádon kívül kell napi 6-8 órát dolgoznod, a szabad napokon pedig ennél
többet. Főállású hálózat építőként igyekezz 10-16 órát koncentráltan ezen
dolgozni heti 6 napon át.
Mennyi időt tudsz ráfordítani és mikor? A lehető legrészletesebben dolgozd ki! Ez
segít majd, hogy fókuszban maradj.
5. Figyelem elterelő dolgok: Bármit, ami a célod felé vezető úton
akadályozhat, gondosan listába kell szedned.
Milyen fizikális zavaró tényezőket kell figyelembe venned és eltávolítanod?
Sorolj fel mindent!
Mik azok a tevékenységek, amik csak pazarolják az idődet? Netezés, tévézés,
sorolj fel mindent!
Mi az, amit elhagyhatsz? Milyen munkát delegálhatsz? Hol könnyíthetsz az
időbeosztásodon?
6. Eszközök: Gondold át, mi mindenre van szükséged a munkához. Milyen
eszközöket ad a céged? Írj össze mindent! Online anyagok, nyomtatott
anyagok, weboldalak, termékminták, net, laptop, naptár stb.
Mit kell beszerezned vagy előkészítened, hogy felkészülten kezdd a
bemutatódat.
7. Válassz ki egy napot a kezdésre! Ez rémisztő lehet, de izgalmas is. Válassz
egy napot, és kezdd el! Melyik napon kezded?
Írd össze mindazt, amit figyelembe kell venned a dátum kiválasztásához!
8. Képzeld el, hogy megcsináltad! Hogy érzed magad most, hogy 20 új embert
szponzoráltál? Hogy érzed magad most, hogy van egy vadi újakal teli, lelkes
és motivált friss csapatod, akik felnéznek rád, hálásak, amiért lehetőséget
kaptak, hogy együtt dolgozzatok valami nagyszerű dolgon, akik csodálattal
néznek rád? Milyen most a családod? Gratulálnak, bátorítanak? Képzeld el,

amikor a párod, aki nem bízott benned, azt mondja: „Tényleg meggyőztél,
ez működik!”
Nézd meg, milyen különleges dolgot hoztál létre! Hogy lát téged a helyi
konkurencia most, hogy 20 embert hoztál be 30 nap alatt? Mit szól ehhez a
céged? Elképzelhető, hogy ezzel valamilyen elismerésben fogsz részesülni (pl
a leggyorsabb növekedés vagy hasonló). Valami igazán különleges eredményt
értél el. Hogy érzed most magad? Büszke vagy magadra? A családod büszke
rád? Milyen érzéseid vannak most a jövőddel kapcsolatban?
Írd le ezeket és gyakran olvasd el magadnak. A vizualizáció segíteni fog, hogy
túljuss a nehéz időszakokon, és végig fókuszban fog tartani.

Modul #2
NÉVLISTA ÍRÁS

A névlista-író listát vedd elő! Ez fog segíteni, hogy egy nagyon erőteljes névlistát
állíts össze. Ki a jelölt? A jelölt egy olyan személy, akinek megmutathatod a
termékeket vagy az üzleti lehetőséget azért, hogy vásárló vagy forgalmazó váljon
belőle.
A névlista írást szintén az előkészítő szakaszban kell megcsinálnod, mielőtt
belevágsz a 30 napba.
Gyakran mondják az emberek: „Nem ismerek senkit.” Tudod, hogy ez butaság. A
közösségi média korában ez lehetetlen. Inkább arról van szó, hogy „Nem tudom,
hogyan érjem el őket.” Mindegy hol laksz, mivel foglalkozol, hol dolgozol, hol
jársz iskolába, vedd elő a névlista készítő listát és kezdd el összeállítani a
névlistádat! Sokkal több embert fogsz találni, mint gondolnád.

Különböző piacok
Háromféle csoportba sorolhatod az embereket a névlistádról:
• forró piac
• meleg piac
• hideg piac

A forró piac a családod és a barátaid, akik előtt nem tehetsz úgy, mintha valaki
más lennél, mint aki eddig voltál. Nem nézheted őket hülyének! Írd össze a
barátaidat és minden családtagodat egy listára!
A meleg piac azokból az emberekből, akikkel baráti viszonyban vagy, de nem
álltok napi kapcsolatban.
A hideg piac azokat az embereket jelenti, akiket ismersz, de nem igazán tudsz
róluk sokat. Pl Facebook barátok, akiket nem is jól ismersz.
Mindhárom csoportot másképpen kell meghívnod.

1. A forró piac meghívása

Nagyon fontos, hogy tiszteld a családodat! Ne vedd készpénznek, hogy csatlakozni
fognak hozzád, és ne haragudj meg rájuk, ne kelts bennük bűntudatot, ha nem.
Akkor támogatni fognak, de legalább is hagyják, hogy végezd a munkádat.
Támogatók meghívása: „Figyelj, most csatlakoztam egy céghez, és nagyon
izgatott vagyok. Úgy látom, hogy nagyszerű megoldás lesz arra, hogy plusz
jövedelemre tegyek szert magam és a családom számára. Ne aggódj, nem várom
el tőled, hogy forgalmazóként csatlakozz hozzám, vagy üzlettársam legyél, sőt
semmi elvárásom sincs. De lenne egy dolog, ami igazán nagy segítség lenne a
számomra tőled. Egy család vagyunk. Támogatsz engem, mindig számíthatok rád.
Hadd mondjam el, mi az, ami mindennél fontosabb lenne most nekem.
Megtennéd, hogy egy rövid ideig vásárolsz tőlem, hogy 1-2 hónapig használod
azokat a termékeket, amiket forgalmazok, és mondjuk, megosztanád a
tapasztalataidat a termékekről? És, ha nem váltak be, ha nincs jó tapasztalatod,
akkor ígérem, hogy soha többet nem foglak ezzel zavarni. Ha viszont jó
tapasztalataid lennének, akkor szívesen kiszolgállak továbbra is termékekkel. Ha
pedig végül találnál olyan embereket, akiket szintén érdekel a termék, vagy netán
megtetszene az üzleti lehetőség, akkor majd beszélhetünk erről is. De most ezzel
ne törődj, nem akarlak ezzel zaklatni. Ha viszont vennél pár terméket, az
eszméletlen nagy segítség lenne a számomra. A célom, hogy .... vásárlóm legyen
ebben a hónapban. Megtennéd, hogy te leszel az egyik?”
A legtöbb ember erre a meghívásra azt válaszolná: „Persze. Nem gond.”
Ha viszont rájuk nyomulsz, és zaklatod őket: „Muszáj csatlakoznod hozzám. Lépj
be!”, akkor menekülni fognak. „Nyugi, nyugi, ne olyan hevesen! Lazíts!” Érted a
különbséget?

Gyakorlásos meghívás: „Szia! Csatlakoztam egy üzleti lehetőséghez. Nagyon
izgatott vagyok magam és a családom miatt is. Tudom, hogy nagyon lekötnek a
saját dolgaid. Tennél nekem egy szívességet? Gyakorolhatok rajtad? Csak egy
barátságos arcra van szükségem. Leülhetek maximum 15-20 percre.
Elmondhatnám neked hogyan csinálnám ezt a dolgot valaki mással? Megoldható
lenne? Nagyon sokat segítenél vele, és ez nekem most létfontosságú lenne, hogy
minél jobban begyakorolhassam, amit mondani szeretnék. Csak legyél egy
figyelmes közönség, és ezzel már rengeteget segítesz nekem.” Erre is a
leggyakoribb válasz az, hogy „Persze! Miért ne?”
Vegyes típusú meghívás: „Szia, olyan jó, hogy segítesz nekem és mindig
számíthatok rád, hiszen egy család vagyunk. Gyakorolhatnék ez kicsit veled?”
Ezután már mondhatod azt is, hogy „Az egyik módja annak, hogy segíts nekem az
lenne, ha vásárolnám tőlem. Ezzel igazán sokat jelentene.”

2. A meleg piac meghívása

Mindegyik piacot másképp kell megközelítened.
Direkt meghívás:
Ezek azok az emberek, akik felnéznek rád. Mondhatod ezt: „Figyelj, van egy
lehetőségem, ami pont neked való. Mondtad, hogy új házat szeretnél / le akarod
cserélni a lepukkant autódat / nyaralni szeretnél, de nem engedheted meg
magadnak ... stb , azt hiszem, tudom, hogy hogyan oldhatnád ezt meg.”
vagy:
„Találtam egy jó lehetőséget. Amikor megláttam, egyből eszembe jutottál. Amikor
azon törtem a fejem, hogy kivel kellene ebből sok pénzt csinálni rád gondoltam.”
Indirekt meghívás:
„Figyel csak, segítened kellene. Szükségem van a tanácsodra. Érdekelne a
véleményed, szükségem van a rálátásodra. Megnéznéd ezt, és elmondanád, hogy
mit gondolsz róla? Ebben a projectben szeretnék dolgozni, és kíváncsi vagyok, mit
gondolsz, hogy működne ez az itteni piacon / ebben a városban stb.”
Tanácsot, iránymutatást kérsz, miközben elmagyarázod, hogy miről van szó.
Szuper indirekt meghívás:
Ezt azokra az emberekre alkalmazhatod, akik nagyon befolyásosak, akikre nagyon
felnézel, akik nagyon „menők” mások szemében. Ezek a nagyon elfoglalt

nagymenők. Nekik ezt mondhatod: „Figyelj, nem akarlak beszponzorálni, nem
ezért kereslek. Viszont tudom, hogy rengeteg embert ismersz. Tudom, hogy
befolyásos személy vagy a városban. Ezzel a projekttel foglalkozom, szeretném
felvázolni, hogy mit csinálok, és abban kérném a segítségedet, hogy segíts nekem
néhány kapcsolat kiépítésében, hogy megérje neked ezt a kis időt rám
fordítanod.” Ezzel azt hangsúlyozod, hogy „Egyáltalán nem jelöltként tekintek
rád. Meg sem fordult a fejemben, hogy ezt gondoljam rólad, de szeretném, ha
átlátnád, hogy mivel foglalkozok, mert ismerhetsz olyan embereket, akik
éppenséggel kétségbeesetten keresik az általam képviselt lehetőséget. Szeretnék
az itteni piacon terjeszkedni, és lehetséges, hogy, ha összekapcsolnánk a
befolyásodat és a kapcsolatrendszeredet az általam képviselt lehetőséggel, valami
nagyszerű dolog jönne ki belőle a számodra is.”

3. Megívás a hideg piacon

Hogyan fordítsd át a hideg piacot meleg piaccá?
Mondd ezt: „Nézd, egy projekten dolgozom ebben a hónapban. Mindig figyelem a
posztjaidat, és folyamatosan azt látom, hogy tele vagy energiával, hogy ilyen
vagy, hogy olyan vagy stb ... Támadt egy vad ötletem, mit szólnál, ha leülnénk egy
kávéra valamikor?” Mindenkinek ad meg az esélyt!
Hogyan hívj meg:
Ha személyesen hívsz meg, az megváltoztathatja a játszmát. Megváltoztatja a
kapcsolatokat. Számít a közelség. Ha közeli kapcsolatban állsz valakivel, akkor
sokat számít. Pl nem ugyanaz emailben vagy szemtől szemben bocsánatot kérni
valakitől. Hatalmas különbség lesz az személyre gyakorolt hatás terén.
Manapság a telefonhívások nem hatékonyak már. A legtöbb ember nem szeret
telefonon beszélni. Az üzenetküldés sokkal elfogadottabb mostanában világszerte.
Ez egy áttörés.
Tehát, ha 100 találkozót szeretnél leszervezni, akkor kb 200 üzenetet kell
elküldened. Meddig tart ennyi üzit kiküldeni? Egy nap. Egy nap alatt
leszervezheted az előtted álló 30 napot.
Néhány ötlet:
„Megiszol velem egy kávét?”
„Hali, éppen rád gondoltam, jó lenne, ha összefutnánk valamikor a jövő héten.
Mikor érsz rá?”

„Helló, ezer éve nem láttalak. Mi újság veled?”
„Szia, egy projekten dolgozom. Megmutatnám neked. Össze tudnák futni
valamelyik nap?”
Most válassz ki egy hónapot, amelyiket a találkozókkal szeretnéd megtölteni.
Közvetlen előtte, az előző hónapban küldd szét a 200 üzenetet! Írd tele a
naptáradat! Keress egy helyet a találkozóknak, és bonyolítsd le a 100 találkozót.
Vond be a csapatodat!
Mi lenne, ha a már meglévő csapattagok számára meghirdetnél egy 30 napos
kihívást?
Ki lenne az, aki egy barátságos versenyben részt venne veled, és
összehasonlítanátok az eredményeiteket?

Modul #3
BEMUTATÓ

Meséld el a történetedet!
1. A háttered: előzmények, vágyak.
2. Amit nem szerettél benne. Mi volt a probléma?
3. Találtál egy megoldást.
4. Hogyan érzel most a jövőddel kapcsolatban?

A bemutató:
Mondd el a történetedet. (Gyakorold családtagokkal, barátokkal, a pároddal.)
Mutasd be a cégedet és a lehetőségedet.

Module #4
LEZÁRÁS

Miután elmondtad a történetedet és bemutattad a céget és a lehetőséget, ott lesz
egy ember, aki most ezen gondolkodik. Mi a teendőd?
Fel kell tenned a lezáráshoz szükséges kérdéseket:
1. Mi tetszett a legjobban?
2. 1-10-es skálán hová sorolnád magad? 1 = semmi érdekélődés, 10 = készen
állsz azonnal elkezdeni. Te hol állsz most?
3. Mennyi pénzt kellene keresned egy mellékállással, hogy azt mondhasd,
hogy megéri dolgozni benne?
4. Heti hány órát áldoznál arra, hogy megkeress ennyi pénzt?
5. Hány hónapon keresztül lennél hajlandó heti 5-10 órát pluszban dolgozni,
hogy legyen egy mellékállású jövedelmed?
6. Ez az első számú kérdés a network marketingben: „Ha én ..., akkor te ... ?”
Kérdések és kifogások
Csak 2 valódi kifogás van:
1. Nem hisz magában.
2. Nem hisz a network marketingben.
Mindkettőre egy egyszerű formulát alkalmazhatsz:
1. Hallgasd figyelemmel és tisztelettel.
2. Kapcsolódj hozzá. Mondd el neki, hogy egyáltalán nem butaság, amit
mond, . ugyanezekre a dolgokra gondoltál te is. Meséld el hogy volt.
3. Mondd el a történetedet.
4. Tedd fel a „ha én ..., akkor te ...” kérdést.

Ezt be kell gyakorolnod. Kivel tudnál gyakorolni? Hogyan fejlesztheted magad?

Modul #5

MOTIVÁCIÓ ÉS MEGBÍZHATÓSÁG

Hogyan fogod motiválni saját magadat?
Egyik mód az, hogy elkötelezed magad a stick.com nevű weboldalon. Itt
beírhatod, hogy mit vállalsz és egy anyagi következményt jelölsz meg,
amennyiben nem éred el a célodat. Úgy csináld, hogy ez valóban kifizethető
legyen bárki számára, akinek szívesen felajánlanád.
Ha nem szeretnéd ezt online csinálni, akkor pl felajánlhatsz pénzt egy sport
klubnak, akiket nem szeretsz. Meglátod, motiváltan fog tartani.

Hogyan tudnád magad motiváltan tartani, amíg el nem éred a 20/30-as célodat?

Utószó: Mit gondolsz, ennek a kihívásnak mi lesz a legnagyobb eredménye a
számodra?
A legnagyobb jutalom, amit kapni fogsz az a személy lesz, akivé váltál, miközben
szembenéztél a félelmeiddel, és megtettél mindent, amit meg kellett tenned,
azzal a hatalmas elszántsággal, amit a világ felé közvetítettél.
És mi van, ha végül „csak” 5-10 vagy 15 új embered lett? Hidd el, akkor is
kivételes teljesítményt tettél le az asztalra! Ezt még mindig eldöntheted, hogy
„feljavítod” 20-ra. Megéri felvinni 20-ra. Van aki akár a duplájára is képes. Plusz
két embert még a közvetlen környezetedben is találhatsz. Csinálj valami igazán
kiemelkedőt!
Ne engedd el az álmaidat! Soha ne hagyd, hogy bárki meggyőzön arról, hogy nem
vagy érdemes nagy dolgokat véghezvinni. Tudd, hogy különleges vagy! Együtt
képesek vagyunk megváltoztatni a világot: plusz egy új forgalmazó, plusz egy új
terméktapasztalat – segítesz az embereknek, hogy találjanak egy utat, ami jobbá
teszi az életüket, ami segít a családjukon, szeretteiken. A mások életéhez való
hozzájárulás és a növekedés az, ami igazán lángra lobbantja az embereket.

VARÁZSMONDATOK A SIKERES MEGHÍVÁSHOZ

1. lépés: Siess!
Ha azt az érzést közvetíted akár szemtől szemben, akár telefonon vagy írásban,
hogy sietsz, akkor sokkal rövidebb meghívásokkal, sokkal rövidebb idő alatt tudsz
eredményt elérni. Az emberek tiszteletben fogják tartani az idődet.
Forró piacon:
„Nincs sok időm, hogy beszéljünk, de feltétlen találkoznunk kell.”
„Rengeteg dolgom van, de örülök, hogy utolértelek ...”
„Már rohannom kell, de mindenképpen beszélni akartam veled.”
Hideg piacon:
„Most nem mennék bele a részletekbe, mert éppen indulok, de ...”
„Éppen rohanok valahová, de ...”
Érted? Legyen a hangszínedben is a sietés érzése.

2. lépés: Bókolj a jelöltednek!
Ez elengedhetetlen. Az őszinte bók megnyitja a kapukat a valódi kommunikáció
felé., ezáltal nyitottabbá teszi a jelöltedet arra, amit mondani szeretnél neki.
Forró piacon:
„Mindig is sikeres voltál, és ezért nagyon felnézek rád ...”
„Mindig támogattál, és ezt nagyra értékelem.”
„Az egyik legnagyobb kapcsolatrendszerrel rendelkező ember vagy, akit ismerek,
és ezt mindig is csodáltam benned.”
„Te vagy (az egyik) legfontosabb ember az életemben, és bízok a
megérzéseidben.”
„Fantasztikus üzleti érzéked van, és meglátsz olyasmit, amit mások nem.”
’Azon gondolkoztam, ki a legokosabb ember, akit ismerek, és te jutottál
eszembe.”
„Te vagy az egyik legpozitívabb és legenergikusabb ember, akit ismerek.”

„Sokan nagyon korlátolt módon gondolkodnak, ami lecsökkenti a lehetőségeiket,
de mindig is csodáltam, hogy te nyitott vagy az új dolgokra.”
„Te vagy az egyik leg ... (egészségtudatosabb / érdeklődőbb a kozmetikumokkal
kapcsolatban / wellnesz-érdeklődésű / járatosabb a pénzügyekben /
intelligensebb) ember, akit ismerek, és ezt mindig is csodáltam benned.”
„Te vagy az egyik legokosabb ember, akit ismerek, és megbízok a
véleményedben.”
„Amióta csak ismerlek, arra gondoltam, hogy te vagy a legjobb abban, amit
csinálsz.”
Hideg piacon:
„Öntől kaptam ezen a területen a legjobb szolgáltatást.”
„Nagyon vág az eszed! Megkérdezhetem, hogy mivel foglalkozol?”
A bóknak mindig őszintének kell lenni! Találj valamit, ami tetszik a
jelöltedben, és bókolj!

3. lépés: Hívd meg!
Nincs mindenki számára egyaránt alkalmazható formula. Megmutatok egy csomó
lehetőséget a direkt és indirekt megközelítésekre, hogy fel tudd ajánlani nekik a
lehetőségedet, illetve pár szuper indirekt mondatot, hogy ajánlásokat tudjál kérni
tőlük.
A legtöbben kizárólag a direkt meghívást használják, kb így: „Van egy fantasztikus
lehetőségem, amivel rengeteg pénzt lehet keresni, bla, bla, bla ...”. Kit érdekelne
ez, ha csak nem egy milliomos hív fel vele?
Profiként észre fogod venni, hogy sokkal gyakrabban használod majd az indirekt és
a szuper indirekt meghívást. Persze vannak esetek, amikor hasznos lehet a direkt
is.
Direkt meghívások (miután megcsináltad az 1. és 2. lépést!)
Forró piacon:
„Amikor azt mondtad, hogy ............., azt komolyan gondoltad vagy csak vicceltél?”
Várd meg a választ: „Szuper! Kitaláltam, hogy lehetne ezt a problémát
megoldani.”
„Úgy tűnik, találtam valamit, ami fellendíti az anyagi helyzetünket.”

„Találtam valamit, amit muszáj lesz megnézned.”
„Új vállalkozásba kezdek, és szeretném, ha megnéznéd, hogy mi ez.”
„Még mindig keresel egy (másik) munkát? Mindkettőnk számára találtam valamit,
amivel kockázat nélkül egy jó kis vállalkozást rakhatunk össze.”
„Ha azt mondanám neked, hogy van egy lehetőség, amivel növelheted a
bevételeidet, anélkül, hogy veszélyeztetnéd azt, amit most csinálsz, érdekelne?”
„Valami izgalmas dolgot találtam, és neked szeretném elsőként megmutatni.”
„Azon gondolkoztam, kik azok a minőségi emberek, akikkel szívesen együtt
dolgoznék, és te jutottál eszembe. Nyitott lennél arra, hogy elmondjam, miről van
szó?”
„Hadd kérdezzek valamit ... lenne kedved több helyről bevételre szert tenni?”
„Hadd kérdezzek valamit, csak így magunk között. Ha lenne egy olyan üzlet, amit
mellékállásban elkezdhetnél otthonról, és kiváltanád vele a teljes munkaidős
bevételedet, érdekelne?”
„Amint tudod, ....... –ként dolgozom, de a .......... miatt (negatív dolgok) úgy
döntöttem, hogy egyéb bevételek után nézek. Átnéztem a lehetőségeimet, és
megtaláltam a legjobb megoldást.”
„Találtam egy izgalmas üzletet, és veled együtt szerintem valami nagyszerűt
tudnánk belőle összehozni. 1 + 1 akár 10 is lehet.”
Vagy megpróbálhatod a sokkoló változatot, amit Randy Gage barátomnál sikeresen
alkalmaztam: „A te képességeiddel akár havi 100 ezer dollárt is kereshetnél azzal
az üzlettel, amit én most kezdtem el.” Ez akkor működik jól, ha a jelölted felnéz
rád.
És ezt is sikerrel használtam: „Ez az a hívás, amire egész életedben vártál.”
Hideg piacon:
„Gondolt már arra, hogy több helyről legyen bevétele?”
„Nyitott valami újra?” (régi, de bevált szöveg)
„Ugyanazt a munkát szeretné végezni egész életében?”
Ezután folytathatod ezzel: „Van valami, ami lehet, hogy érdekelhetné Önt. Most
nem alkalmas, hogy erről többet mondjak, de ....”

Inirekt meghívások:
Az indirekt meghívás nagyon alkalmas arra, hogy segítsünk az embereknek
leküzdeni a kezdeti ellenérzéseiket, és hajlandóak legyenek megnézni, hogy
milyen lehetőséget ajánlunk nekik. Leginkább akkor működik ez a módszer, amikor
új induló vagy, és valóban csak segítséget kérsz az emberektől.
Amikor kezdő voltam, nagy sikerrel alkalmaztam ezt. Mivel 22 évesen a
hitelességem nem volt még túl nagy, így a direkt meghívás nem ment olyan jól.
Ezért megtanultam, hogyan húzódjak a háttérbe, és hogyan játsszak rá a jelölt
egójára. Hihetetlenül jól működött, és még ma is van, hogy ezt a módszert
használom.
Forró piacon:
„Éppen most kezdtem egy vállalkozásba, és halálra vagyok rémülve. Mielőtt igazán
belevágnék, gyakorolnom kell valakin, aki barátságos velem. Gyakorolhatnék
rajtad?”
„Azon gondolkozom, hogy bele kellene vágnom egy vállalkozásba, amit otthonról
is működtethetek. Segítenél nekem kideríteni, hogy ez működhet-e nekem?”
„Találtam egy üzletet, és nagyon felkeltette az érdeklődésemet, de nem is tudom,
nincs túl nagy tapasztalatom. Segítenél belenézni, ha nagy vonalakban
elmagyaráznám, és elmondanád a véleményedet?”
„Egy barátom megmutatta nekem a legjobb lehetőséget, amivel egy saját
vállalkozást elindíthatok. Szükségem van valakinek a tanácsára, akire felnézek,
mielőtt belevágok. Megtennéd nekem, hogy belenézel, ha nagyon egyszerűen
felvázolom neked, hogy miről van szó?”
Negatív és cinikus embereknek: „Belevágtam egy üzletbe, és olyan emberre van
szükségem, aki észreveszi a turpisságokat benne. Megnéznéd, hogy találsz-e
valamit?”
Hideg piacra:
A hideg piacon csak a direkt és a szuper indirekt meghívás működik, hiszen akivel
most ismerkedtél meg, nem értelmezhető az, hogy mennyire tiszteled és felnézel
rá.
Szuper indirekt meghívás
Hihetetlenül erőteljes tud lenni, és számos pszichológiai szinten működik. Ezzel a
módszerrel ajánlást kérsz, azt kérdezed meg a jelöltedtől, hogy ismer-e valakit,
aki számára hasznos lehetne az a lehetőség, amit képviselsz.

Forró piacon
„Az üzlet, amiben vagyok nyilvánvalóan nem neked való, csak azt szeretném
megkérdezni, hogy ismersz-e olyan ambiciózus, motivált embert, akit
érdekelhetne plusz jövedelem lehetősége?”
„Ki az az ismerősöd, aki mostanában keres valami megbízható üzleti lehetőséget,
amivel otthonról pénzt kereshetne?”
„Ismersz valakit, aki megrekedt a vállalkozásában, és most valami mást keres?”
„Ismersz olyan okos embert, aki ................. lakik? Igen? Szuper! Kaphatnék valami
elérhetőséget, hogy felvegyem velük a kapcsolatot? Terjeszkedek a
vállalkozásommal, és érdekelne, hogy szerintük ez működhetne-e ebben a
régióban.”
„Ismersz valakit, aki mostanában komolyan (más) munkát keres?”
„A cég, ahol dolgozok, éppen terjeszkedik és olyan éles eszű embereket keresek,
akiket érdekelhet egy plusz jövedelem lehetőség. Ismersz valakit, aki ilyen?”
A legtöbb esetben meg fognak kérni, hogy mondj többet arról, amivel foglalkozol,
mielőtt nekiállnak neveket adni. (A kérdés mögött persze az van, hogy hátha
mégis ők lennének az ideális jelölt, ... de ezt nem fogják neked bevallani.) Amikor
plusz információt kérnek, csak mondd ezt: „Persze, érthető. Miért ne akarnál
többet tudni róla, mielőtt neveket adsz nekem.” Azután térj át a 4. lépésre!

4. lépés „Ha én ..........., akkor Te .....?”
Addig nem ajánlasz fel semmilyen plusz információs anyagot, amíg a
beleegyezésüket nem adták arra, hogy cserébe tesznek valamit. Ez lehet a titkos
fegyvered hosszútávra.
„HA küldenék egy linket, ahol bővebben és profi módon elmagyarázzák, hogy miről
van szó, MEGNÉZNÉD? / MEGHALLGATNÁD?”
„HA adnék egy katalógust, ÁTNÉZNÉD?”
Ha az első 3 lépést jól csináltad, akkor a válasz IGEN lesz.
Ha több információt kérnek, akkor mondd azt: „Értem, hogy szeretnél többet
tudni. Minden, amire kíváncsi vagy, benne lesz abban az anyagban, amit adok.
Leggyorsabban úgy tudod megérteni, amiről beszéltem, ha átnézed /
meghallgatod / megnézed azt a videót / katalógust stb. Szóval, HA elküldeném /
odaadnám, megnéznéd?”

Ha azt mondja, hogy NEM, akkor köszönd meg, hogy szánt rád időt, és menj
tovább. Közben nézd meg az 1-3 lépést, hogy mit csinálhattál volna jobban, de NE
adj neki anyagot!”

5. lépés: Mondja ki, hogy „mikor”!
„Mi gondolsz, mikorra tudnád biztosan megnézni ezt a videót / katalógust stb?”
Ne te javasold, hogy mikor! Tedd fel a kérdést, és várd meg, amíg válaszol rá! Ha
ilyet mond: „Majd kerítek rá valamikor időt ...”, akkor mondd azt: „Nem akarom
pazarolni az idődet. Mi lenne, ha megnéznénk, mikor lenne az, amikorra biztosan
meg tudod hallgatni?” A cél az, hogy másodszor is beleegyezést kapjál tőle.
FONTOS! Ebben a szakaszban az IGEN, nem beleegyezést jelent!

6. lépés: Erősítsd meg!
Ha azt mondja, hogy kedd estig megnézi a videót, akkor ez lesz a válaszod:
„Vagyis, ha szerdán reggel kereslek, akkor addigra már biztosan megnézted,
ugye?”
Ha azt mondja, hogy szerdáig megnézi a videót, akkor ez lesz a válaszod:
„Vagyis, ha csütörtökön kereslek valamikor, akkor addigra már biztosan
megnézted, ugye?”
Ha azt mondja, hogy július 1-ig megnézi a videót, akkor ez lesz a válaszod:
„Vagyis, ha július 2-án kereslek valamikor, akkor addigra már biztosan
megnézted, ugye?”
A kulcs a 6. lépésnél az, hogy itt már harmadszor is beleegyezik abba, hogy meg
fogja csinálni. Itt már egy valódi időpont egyeztetést csináltatok egy jövőbeli
időpontra.

7. lépés: Konkretizáld az időpontot!
„Mi a legjobb időpont számodra, hogy keresselek?”
Ez a 4. alkalom, hogy közös egyetértést értél el nála, így az esélyed arra, hogy
valóban megnézi, 10%-ról 80%-ra növekedett. Most FELTÉTLEN írd be a megbeszélt
időpontot, nehogy elfelejtsd!

8. lépés: „Fejezd be gyorsan a beszélgetést!”
Ne felejtsd el, hogy SIETSZ. Most valami ilyesmit kell mondanod:
„Szuper! Akkor majd beszélünk. Most rohannom kell!”
Ezen a 8 lépésen kell végigmenned, hogy sikeresen egyeztess időpontot.

 

 

Asztali nézet