FOREVER ALOE LOVE
független üzleti partner
MLM start 15 lépésben - Bevezetés
„95 százalék attitűd, 5 százalék technika" - a tapasztalatok azt mutatják, hogy csak így, ebben az
aránypárban alkalmazva lehetünk sikeresek a hálózatépítésben. Most induló 15 részes
sorozatunkban ezzel az 5 %-kal foglalkozunk.
Az "MLM Start 15 lépésben" hírlevél sorozat éppen Neked szól, ha új vagy és szeretnéd megtanulni
a hálózatépítés szakmai alapjait, vagy "csak" felfrissíteni, mélyíteni a tudásodat.
Az "MLM Start 15 lépésben" hírlevél sorozat célja, hogy három naponta gyakorlatias, a mindennapi munkában
használható tudást biztosítson Neked a hálózatépítésről. Így két hét alatt megtanulhatod mindazokat a
technikákat, ami az MLM-sikeredhez kell, a többi már csak azon múlik, hogy elkezded-e a gyakorlatban is
használni, amit megtanultál.
Minden cikk végén az adott témához kapcsolódó könyveket, hanganyagokat, profiMLM eszközöket is ajánlunk, amelyekkel tovább bővítheted tudásodat - ez
a siker titka! A mai könyvajánlóhoz lapozz a hírlevél végére.
Az" MLMStart" sorozatban az alábbi témákkal foglalkozunk:
1. BEVEZETŐ, ÁLMOK, CÉLOK – Miért fontos célokat kitűzni?
2. NÉVLISTA - A hálózatépítő tőkéje
3. MEGHÍVÁS - Kit, hogyan kell jól meghívni, mitől jó a meghívás?
4. PREZENTÁCIÓ - Avagy mit tegyél a bemutatón
5. "HOGYAN TOVÁBB TALÁLKOZÓ" - Avagy mit tegyél a bemutató után
6. FELÉPÍTÉS - A kötőanyag, ami összetartja a csoportodat
7. ESZKÖZHASZNÁLAT AZ MLM-BEN - CD-k, rendezvények, könyvek segítik a munkádat, ha jól használod
8. MÁSOLÓDÁS - A jövőd múlik rajta, hogy mi másolódik a hálózatodban
9. KONZULTÁCIÓ - Az eredményes munka záloga
10. MIBE FOG EZ NEKEM KERÜLNI? - Egy MLM-üzlet elindításának költségei
11. CSAPATJÁTÉK - Az MLM nem a magányos farkasok üzlete!
12. A SZEMÉLYISÉGFEJLŐDÉS ÜZLETE - A hálózatépítés arról szól, hogy olyan emberré válsz, amilyenné
mindig is szerettél volna
13. A SZABADSÁG ÜZLETE - ...hogy a jövőben ne kelljen semmi olyat csinálnod, amit nem akarsz
14. KAPCSOLATÉPÍTÉS AZ INTERNETEN - Használd ki az online csatornákat az üzletépítésre
15. VÁLASSZ BÖLCSEN - Robert T. Kiyosaki tanácsai azoknak, akik MLM-cég választás előtt állnak
Ezekből a cikkekből INGYEN megszerezheted mindazokat az információkat, amelyek egy sikeres, stabil
hálózat felépítéséhez nélkülözhetetlenek. Ha már van csapatod, akkor mindenképpen ajánld a
munkatársaidnak is ezt az ingyenes hírlevél sorozatot, mert így ezt a fontos tudást az egész hálózatodban
másolódni fog, és garantáltan meg tudjátok sokszorozni az eddigi ereményeiteket.
Térjünk is rá tehát a hálózatépítés első lépésére, az álmok, célok meghatározásának fontosságára.
1. Álmok, célok
Azzal, hogy csatlakoztál egy MLM-üzlethez, úgy döntöttél, kezedbe veszed az életed irányítását. Bárhová is
indulunk - legyen az a leközelebbi kisbolt, ahová csak leugrasz egy gyors bevásárlásra, vagy az áloméleted
megalkotása -, tudnod kell, hová tartasz és miért akarsz oda eljutni. Ezért egy vállalkozás elindításakor is az első
és legfontosabb lépés a céltervezés. Az igazán nagy eredményeket elérő vezetők mindig leírják
céljaikat, és megvalósításukhoz konkrét terveket készítenek.
Talán elsőre azt gondolhatod, hogy ez egy egyszerű feladat, hiszen pontosan tudod mit akarsz, és egy perc alatt
készítesz egy listát az álmaidról, és már kész is. Tapasztalatunk szerint ez valóban egyszerű, ugyanakkor
lényegesen komolyabb, mint ahogy azt első körben általában megítélik. Ahhoz, hogy megtaláld, mi is
valójában a legfőbb motivációd, írj össze 50 olyan célt vagy élményt, amely nélkül kevesebb lenne
az életed. Észre fogod venni, hogy az első tíz-tizenöt nagyon könnyen jön, utána viszont egyre nehezebb újabb
célokat, élményeket leírni. Nagyon fontos, hogy eljuss ötvenig, húsz vagy harminc nem elég – így fognak
előjönni azok a mélyen gyökerező vágyaid, amelyek igazán motiválnak!
A cél megfelelő meghatározása a legfontosabb. A cél legyen a te célod, és legyen valóban fontos
számodra. Sokan másoktól lemásolt álmokat hajszolnak, és azt gondolják, nekik is ugyanazokra az érzésekre,
élményekre, tárgyakra van szükségük a saját boldogságukhoz. Ezért van az, hogy láthatsz sikeres embereket,
akik minden sikerüket igazoló tény ellenére sem érzik jól magukat a bőrükben – általában mindenki más számára
érthetetlen módon. Mi az, amit te akarsz? Hova akarsz eljutni? Mi az, amit igazán szeretnél elérni?
Ahhoz, hogy napi szinten a legfontosabb célod érdekében tudj cselekedni, válaszd ki az 5 legfontosabb célodat a
listából, és a napi tennivalóidat mindig ezek megvalósítása érdekében határozd meg. Minden, amit teszel,
vagy közelebb visz a célodhoz, vagy eltávolít attól – semleges tevékenység nincs!
Biztosan hallottál már arról, hogy ha valamire sokat gondolsz, ráirányítod a figyelmed, sokat látod magad előtt,
azt előbb-utóbb bevonzod az életedbe. Érdemes ezzel komolyan foglalkozni, és felhasználni, hogy nekünk
dolgozzon. Foglalkozz sokat azokkal a dolgokkal, amiket meg akarsz teremteni az életedben. Miután
leírtad a céljaidat, keress róluk képeket magazinokban vagy az interneten, vedd körbe velük magadat a
lakásodban, a kocsidban, a laptopod képernyőjén. Sokan Álomtablóra tűzik fel képeiket, amelyek az álmaik
ingatlanját, autóit, nyaralásait stb. ábrázolják. Láttunk már ilyet gyönyörű aranykeretben a lakás egy méltó
pontján elhelyezve, érzékeltetve, hogy az illető számára ez a legfontosabb, de találkoztunk már álomhűtővel is.
Sokan egy álmaikhoz méltó megjelenésű, tetszetős, Célfüzetnek nevezett naplóba ragasztgatják képeiket, és
határidőket, pontos meghatározásokat, egyéb megjegyzéseket fűznek hozzájuk.
KÉT JÓ TANÁCS:
1. Figyelj nagyon arra, hogy pontosan fogalmazd meg céljaidat, és a meghatározások pontosan egyezzenek
azzal, amire vágysz!
2. Ne feledd, nem elég tervezgetni, tenni is kell a megvalósulásért!
Nem az álom beteljesítése a legfontosabb, hanem az, hogy egyáltalán legyen egy álmunk. Álmok
nélkül nincs életcélunk, életcél nélkül pedig akár be is válthatnánk a zsetonjainkat, és ki is szállhatnánk az élet
játékából. Álmok nélkül élni olyan, mintha az ember beszállna egy kocsiba, de nem indítaná be.
Miután kitűzted a célodat, következhet az igazi munka. Következő hírlevelünkből megtudhatod, mi
jelenti egy MLM-vállalkozásban az igazi tőkét...
A céljaid kitűzéséhez az alábbi profiMLM eszközöket, könyveket ajánljuk:
-----------------------------------------------
MLM start 15 lépésben - 2. Névlista
„95 százalék attitűd, 5 százalék technika" - a tapasztalatok azt mutatják, hogy csak így, ebben az
aránypárban alkalmazva lehetünk sikeresek a hálózatépítésben. Az "MLM Start 15 lépésben"
hírlevél sorozat éppen Neked szól, ha új vagy és szeretnéd megtanulni a hálózatépítés szakmai
alapjait, vagy "csak" felfrissíteni, mélyíteni a tudásodat.
Az első részben megtanultuk, hogy a siker felé vezető út a célok kitűzésével kezdődik. Most megvizsgáljuk, hogy
mi is jelenti a hálózatépítők számára a tőkét az vállalkozásukhoz. Ez a tőke nem más, mint a névlista
A névlista íráshoz kapcsolódó könyvajánlót a cikk végén találod. Bővítsd folyamatosan tudásodat a
legjobb üzleti könyvekkel, hanganyagokkal - ez a siker titka!
1. Névlista
Gondolom, abban egyetértesz velem, hogy minden vállalkozás tőkebefektetéssel indul, és azzal sem árulok el
titkot, hogy hosszú távon – pláne nyereségesen – működtetni folyamatos és rendszeres invesztálásokat igényel
(termékfejlesztés, szolgáltatásbővítés, reklám stb.). Pénzt, időt, energiát. De leginkább pénzt. A legtöbb embert
talán ez utóbbi kedvteleníti el a saját üzlet, a „magam ura vagyok” érzés lehetőségétől – ahogy korábban engem
is, míg meg nem ismerkedtem az MLM típusú vállalkozási formával. Ezek sajátossága ugyanis, hogy itt a tőke az
ún. NÉVLISTA. Induláskor éppúgy, mint pár hónap vagy év múlva. Mindig!
De mi is az a névlista? Kapcsolatrendszer, nevek, telefonszámok, címek, e-mail címek. Emberek, akikkel
kapcsolatban vagyunk, voltunk, leszünk. Ilyen jellegű tőkéje márpedig mindenkinek van, és nem kerül pénzbe.
Viszont annál többet hozhat, ha úgy igazán „rendesen” össze van állítva! (Tudod, ahogy a vezetőd ajánlja! Még
ha feleslegesnek, vagy gyerekesnek tűnik is.) Merthogy a lista szó ez esetben nem csupán egy felsorolást takar,
hanem a kapcsolataid adott módszer szerinti rendszerezését. Méghozzá írott formában! Ez némi idő- és
energiaráfordítást igényel, de hidd el, megéri! Ha rám hallgatsz, már a vállalkozásod indításakor egy minőségi és
„ütős”, legalább 200 fős névlistát írsz össze!
Hogy miért? Egyrészt jelzi a szponzorodnak (segítődnek) az üzlethez való hozzáállásodat, azt, hogy valóban
komolyan gondolod. Másrészt sokkal nagyobb esélyt adsz magadnak a gyors eredmények elérésére. (De már
hallom a pánikot a hangodban, miközben üzletkezdő önmagamra ismerek: Mennyi? 200 fő? Horror! Jó, ha 50
embert ismerek!) Itt jegyezném meg, hogy egy átlagos ember harminc éves korára legalább ötszáz fős kapcsolati
tőke birtokában van, azaz legalább ennyi emberrel kerül valamilyen formában kapcsolatba. Ezek kb. felének a
nevére is emlékszik. Nos, ezeket kellene elsô körben „előásni” az emlékezetedből a lista megírásakor…
Jó, de mégis kiket? – hallom a következő kérdést. Egyszerű: Mindenkit! Szelektálás nélkül! Ez nagyon fontos!
Senkitől sincs jogod elvenni ugyanis a döntés lehetőségét. Egyébként pedig légy tisztában vele, hogy ha te nem
írsz fel és szólsz a lehetőségről valakinek, megteszi más. És valljuk be, nem lesz őszinte a mosolyod, ha később
egy rendezvényen futsz össze a listádról bármilyen okból lehagyott ismerősöddel, aki a tied helyett egy másik
csapatot erősít… Csak néhány ötlet, hogy kikkel is kezdd a listaírást: családtagok, rokonok, barátok, ismerősök,
szomszédok. A telefonodban lévő nevek, számok. Internetesbarátkereső oldalak. Jelenlegi és egykori
iskolatársak, tanulótársak, munkatársak, sporttársak. A szolgáltatóid: fodrász, kozmetikus, körmös, autószerelő,
edző stb. Az első 100-150 név ezekből biztosan megvan. Utána jöhet a további ötletelés… Nyugi, a vezetőd
(ebben is) segíteni fog!
Egy jó névlista informatív. A rajta lévő személyekrôl minden olyan lényeges információt tartalmaz, ami
segíthet felkelteni az érdeklődésüket az üzlet iránt. A név és az elérhetőség (legjobb a telefonszám) mellett pl.
hogy: Honnan ismered? Mennyi idős? Mivel foglalkozik? Milyen az anyagi helyzete? Mi az érdeklődési köre?
Milyen az élethelyzete? A legfontosabb, hogy az infók közt szerepeljen a „nyomógombja”/„ szöge”, azaz az oka,
hogy miért érdekelheti az általad kínált üzleti vagy termékvásárlási lehetőség. Más szavakkal: mire nyújthat neki
megoldást az ajánlatod.
A névlista formátuma és külalakja nem, átláthatósága azonban lényeges. Sok MLM-cég oktatási és
információs anyagai közt már megtalálhatók névlistaírás céljára kialakított, gusztusos és praktikus munkafüzetek,
amelyeket csak értelemszerően ki kell tölteni. Megjegyzem, ezek is általában 500 fő összeírására vannak
kalibrálva. Ha kész van a lista, legalább még két példányban másold le! Egyiket a szponzorodnak add oda, hogy
érdemben tudjon neked segíteni, amikor szükséges. A másikat zárd széfbe. De tényleg! (Egy tisztességesen
megírt, másolat nélküli névlista elvesztése egy üzlet elvesztését jelentheti. Nem kívánom senkinek!)
És végül, de nem utolsósorban: A névlista soha nem fogy el. Hiszen ez a legértékesebb eszközünk,
amindenkori tőkénk az MLM-üzletünkben, ezt már az elején tisztáztuk. A névlistát tehát folyamatosan bővíteni
kell! Ha megfelelő az attitűdünk, akkor ez nem jelenthet nehézséget. Inkább kihívást, szórakozást! Például a
listánkon szereplő emberek mindegyikétôl kérhetünk (sőt kérnünk kell, ha profin akarjuk építeni az üzletünket)
ún. ajánlásokat. Azaz, az ő kapcsolatrendszerükben lévő potenciális jelölteket, akiket rájuk hivatkozva vagy akár
a nélkül (hideghívás) megkereshetünk. Persze ehhez bizalom kell felénk attól az embertől, akitől kérjük, ám ez
csak rajtunk múlik! A szakmában már gyakorlott, „régi motorosok” például minden alkalmat megragadnak arra,
hogy névjegyeket, telefonszámokat gyűjtsenek. Kezdő vagy? Sebaj! Gyűjtsd te is a névjegyeket, jól jönnek majd,
ha kifogytál az ismerősökből! Amúgy pedig: emberekkel beszélgetni, ismerkedni, új kapcsolatokat teremteni,
nyitottnak, jókedvűnek és lelkesnek lenni valóban szórakoztató (számomra legalábbis mindenképpen). És ami a
jó hír, hogy ha ezt természetesen és őszintén teszed, az embereket nem is neked kell felkutatnod, ők maguk
fognak megtalálni téged!
És miért is kerül(t) fel valóban MINDENKI a névlistádra? Ez már a következő cikkünk témája…
A névlistás megírásához az alábbi profiMLM eszközöket, könyveket ajánljuk:
--------------------------------------------------------------------
MLM start 15 lépésben - 3. Meghívás
„95 százalék attitűd, 5 százalék technika" - a tapasztalatok azt mutatják, hogy csak így, ebben az
aránypárban alkalmazva lehetünk sikeresek a hálózatépítésben. Az "MLM Start 15 lépésben"
hírlevél sorozat éppen Neked szól, ha új vagy és szeretnéd megtanulni a hálózatépítés szakmai
alapjait, vagy "csak" felfrissíteni, mélyíteni a tudásodat.
Kitűztük a céljainkat, megírtuk a névlistát, itt az ideje, hogy nekilássunk a valódi munkának. Sok kezdő
hálózatépítő felteszi magának a kérdést: mit fognak szólni az ismerőseim? Épp ez a játék a lényege! Ahhoz, hogy
ezt megtudjuk, be kell mutatnunk nekik az üzletet...
A meghíváshoz kapcsolódó könyvajánlót a cikk végén találod. Bővítsd folyamatosan tudásodat a
legjobb üzleti könyvekkel, hanganyagokkal - ez a siker titka!
3. Meghívás
Gondolom, azt sejted, hogy a névlistádon szereplők maguktól nem fognak rájönni arra, hogy gondoltál rájuk,
hogy veled együtt akár ők is „kivehetnek” maguknak az általad oly nagyszerűnek vélt üzleti lehetőség valamely
részéből. Hát oszd meg velük az információt! Szólj nekik! Ajánld fel a korrekt, teljes körű tájékoztatás
lehetőségét! MLM-nyelven: hívd meg őket!
Két dolgot tisztázzunk mindjárt az elején:
Rossz meghívás nincs!
A „nem”-ek nem neked szólnak!
Mindezeket pedig hidd el!
Tudom, nem könnyű. Minden hálózatépítő gyakran rágódik egy-egy „nem” után, hogy: biztosan mást és
máshogyan kellett volna mondanom, vagy: hátha a személyemnek szólt a jelölt ellenállása. Ezeken érdemes
hamar túllépni! Minél többet „agyalsz” ugyanis azon, hogy mit csináltál rosszul, annál többféle verzió fut át a
fejedben, míg végül valamelyiket el is hiszed, ezek után pedig sem kedved, sem önbizalmad nem lesz a
következő, lelkes telefonhíváshoz. Ismerős ugye? „Ne gondolkozz, inkább csináld!” - ez a legegyszerűbb ésa
legkifizetődőbb teendő.
A meghívást nem tudod elrontani, ha tényleg elkötelezted magad a cégedhez. Hiszen akkor valóban
ismered/használod/tapasztalod azokat a termékeket/szolgáltatásokat, amelyeket a rendszered, így te magad is
kínálsz. Ha jók a tapasztalataid, akkor meg miért varrnál cipzárt a szádra?
Esélyesebb az „igen” válasz, ha a jelölt „nyomógombjára” tapintasz (az előző számban, a névlistáról szóló
cikkünkben részletesen olvashatsz erről), sőt, rátenyerelsz, mert akkor biztosan felkelted az érdeklődését. Az
legyen a célod, hogy a lehetőséget megoldásként tálald fel neki! (Ha semmilyen ötleted nincs a „miértjére”,
akkor a „pénzt” használd! Ez az esetek többségében beválik.)
Az eredményes meghívások egyik legbiztosabb módszere, ha pontosan tudod, és elég erősen
akarod a saját célodat elérni! Ekkor a „nem”-eket meg sem hallod a „sürgősen kérem a következőt” belső
hangtól! És figyeld csak meg, minél kevésbé foglalkozol velük, annál kevesebbet kapsz belőlük!
A következőkben néhány olyan ötletet és praktikát olvashatsz, amelyek hálózattól, terméktől, marketingtervtől
függetlenül hasznosíthatók. Kérlek, mielőtt bármelyiket alkalmaznád, egyeztesd a vezetőddel!
A meghívás definíciója: helyszín- és időpont-egyeztetéssel egybekötött érdeklődésfelkeltés két
percben. A jó meghívás: rövid, tömör, mégis informatív; célratörő de nem agresszív. Lényege, hogy
az illető „igen”-t mondjon arra a következő, legtöbbször személyes találkozóra, ahol teljes körű, korrekt
tájékoztatást kap az általad ajánlott üzleti lehetőségről.
Megkülönböztetünk meleg (amikor személyesen is ismerjük az illetőt) és hideg (pl. ajánlásoknál), illetve egy- (ha
rögtön elhívjuk) és többlépcsős meghívást. Utóbbiról akkor beszélünk, ha első alkalommal csak a
kapcsolatfelvétel, vagy annak felfrissítése történik (pl. olyan régi ismerősöknél, akikkel hosszabb ideje nem
találkoztunk, nem beszéltünk).
A meghívás történhet szóban vagy írásban. Telefonon keresztül, személyesen, e-mailben, levélben, akár
internetes „csevegésben” is. Az írásos formák alkalmasak a telefonos elérhetőség beszerzésére, esetleg néhány
alapinformáció átadására. Az üzleti találkozóra való időpont-egyeztetés véleményem szerint azonban hitelesebb,
ha telefonon vagy személyesen történik. A „face to face” módszer azoknál alkalmazható eredményesen, akikkel
napi szintű, személyes kapcsolatban vagyunk, és természetes, hogy beszélgetünk egymással (pl. közeli barátok,
rokonok, munka-, iskola-, sporttársak stb.). A telefonos meghívás abból a szempontból tekinthető a legjobbnak,
hogy kezdőként és haladó ként egyaránt hatékony. Rendkívül nagy előnye, hogy bármikor "lemerülhet" a
telefonkészülék, amikor a jelölt olyan kérdéseket tesz fel vagy kifogásokat kezd sorolni, amelyekre egy „MLM-
fióka” még nem tud válaszolni. De a rutinosaknak is akadhatnak „kényelmetlenségeik”. A meghívás – mint arról
már volt szó – amúgy sem kérdések megválaszolására vagy kifogások kezelésére használatos.
Még néhány praktika: Fontos, hogy a meghívásnál önmagadat add! Maradj természetes, ne vegyél fel
álarcot, ne próbálj meg tőled távol álló stílusban és hangnemben beszélni! Legyél őszinte! Ha jobban és
hitelesebbnek érzed magad, a meghíváshoz öltözz fel üzletiesen, válassz egy számodra motiváló környezetet (pl.
ülj be egy kávézóba, menj be a céged valamelyik központjába, vagy a csoportod által használt irodába), kérd a
vezetődet, hogy csináljátok együtt stb. Mindig zárd le a meghívást! Vagyis az egyeztetett találkozó időpontját és
helyszínét udvariasan, de határozottan ismételtesd el a jelölttel (pl. írattasd be vele a határidőnaplójába), és hívd
fel a figyelmét – főleg, ha használtál ún. harmadik személyt a felső vonaladból –, hogy ez a megbeszélés
mindnyájatok számára ugyanolyan fontos! Végül jelezd neki, hogy a találkozó napján keresni fogod
megerősítésért. Ezek után nem marad más hátra, mint hogy a legjobb tudásod szerint, lelkesen felkészülj a
korrekt információátadásra!
A meghívás technikája és információtartalma hálózatonként változhat. Függhet az adott marketingrendszertől,
terméktől, termékcsoporttól vagy szolgáltatástól és egyéb tényezőktől. Az MLM-cégek többsége komoly képzési
rendszert biztosít üzletépítőinek, ahol ezek elsajátíthatók.
A lényeg azonban soha nem változik: CSINÁLNI KELL! Rendszeresen, azaz napi szinten! A nagy számok törvénye
itt is működik: minél többször csinálod, annál több lesz belőle az eredmény. Hát hajrá!
Több meghívás = több üzleti találkozó
Több üzleti találkozó = szélesebb körű információátadás rajtad keresztül
Szélesebb körű információátadás rajtad keresztül = nagyobb forgalom rajtad keresztül
Nagyobb forgalom rajtad keresztül = több jutalék, azaz nagyobb bónuszcsekk NEKED!
A sikeres meghívás után következhet az üzleti tájékoztató. De mitől lesz a tájékoztató sikeres?
Következő cikkünkben ezzel foglalkozunk.
Az alábbi könyvek abban segítenek Neked, hogy minden jelöltedet a neki megfelelő módon tudd
meghívni:
---------------------------------------------------
MLM start 15 lépésben - 12. A személyiségfejlődés üzlete
„95 százalék attitűd, 5 százalék technika" - a tapasztalatok azt mutatják,
hogy csak így, ebben az aránypárban alkalmazva lehetünk sikeresek a
hálózatépítésben. Az "MLM Start 15 lépésben" hírlevél sorozat éppen
Neked szól, ha új vagy és szeretnéd megtanulni a hálózatépítés szakmai
alapjait, vagy "csak" felfrissíteni, mélyíteni a tudásodat.
James Vágyi, a magyar hálózatépítő ikon ezt írja Legyél szabad ember című könyve
68. oldalán: "A Network Marketing üzlet pont az ellenkezőjének bizonyult, mint amit
először gondoltam róla. Nem arról szólt, hogy termékeket kell eladnom, embereket
behoznom, és így több pénzt tudok keresni, hanem arról, hogy olyan emberré
válhassak, aki mindig is szerettem volna lenni." Az MLM tehát a személyiségfejlődés
üzlete. Mai cikkünkben ezzel a témával foglalkozunk.
Személyiséged fejlesztéséhez számos könyv áll rendelkezésedre. Ehhez a
témához kapcsolódó könyvajánlónkat a cikk végén találod. Bővítsd
folyamatosan tudásodat a legjobb üzleti könyvekkel, hanganyagokkal - ez
a siker titka!
12. A személyiségfejlődés üzlete
A személyiségfejlődés üzlete
A világ legsikeresebb hálózatépítői a mindennapokban odaadó tanítók, mentorok, és
olyan teljes életet élveznek, amit csak az MLM világa adhat: igazi megbecsülés,
elismerés és tisztelet övezi őket, bármerre is mennek a világban. Az MLM világa nem
termékekről és szolgáltatásokról szól, hanem emberekről, emberi kapcsolatokról, és
nagy vagyon esetében a vezetésről is.
Amikor Jim Rohn azt mondta, hogy ebben az üzletben a bevétel ritkán
szárnyalja túl a személyiségfejlődést, rátapintott a lényegre. Erről van szó. Ez a
személyiségfejlődés üzlete. Hadd osszam meg veled egy duplagyémánt üzletépítő
gondolatát: Rengeteg lehetőséged nyílik, hogy a személyiségedet fejleszd a
hagyományos üzleti világban is. A tanfolyamok sok pénzbe kerülnek, és emberek
ezért fizetnek, hiszen hasznát látják a tanulásnak. Az önismerettől az erőszakmentes
kommunikáción keresztül az agykontrollig, rengeteg tréning kínálkozik. Ezekért a
tréningekért te fizetsz. Az MLM-ben viszont neked fizetnek a
személyiségfejlődésedért. Nagyon nagy különbség. Az MLM-üzletben a
személyiségedet fizetik meg.
Mit is takar ez a fogalom, hogy személyiségfejlődés? Röviden: az a
folyamat, ahol olyan emberré válsz, akihez az emberek csatlakozni
akarnak.
Biztosan voltál már olyan társaságban, ahol egész este egy ember körül forgott a
világ, mert ő volt a hangadó, nem engedett teret másnak, csak a saját egójának. Ő
kit ismer, ő hol járt, ő milyen autót vezet stb. Egy idő után már nagyon eleged lett
belőle, nem? Egy ilyen ember komoly kihívásokkal néz szembe, ha MLM-üzletbe
kezd, mert nem sokan fognak csatlakozni egy öntelt majomhoz. Az MLM-üzletben
viszont még egy öntelt majomnak is van lehetősége fejlődni. Hallottam olyan
emberről, akinek több mint százan mondtak nemet az elején. Ő viszont tudta, hogy
ezek a nemek annak az embernek szólnak, aki ő addig a pontig volt. Elkezdte
fejleszteni a személyiségét. Olvasott könyveket, tartotta a bemutatókat,
konfrontálódott, járt a rendezvényekre. Egy idő után megtalálta az emberekkel a
han got, jobb ember lett, ma hatalmas hálózattal bíró vezető.
A nagy üzlet kulcsa a személyiség, de azt gondolom, ebbe a fogalomba beletartozik
a jellem is, mint a feddhetetlen személyiség egyik alaptulajdonsága. A
személyiséged ugyanis be tud hozni az üzletbe társakat, de a jellem fogja
őket bent tartani. A jellem nem más, mint az a képességed, hogy a
döntéseket képes vagy véghez vinni akkor is, amikor már elmúlt a
döntéshozáskori eufória.
A személyiséged érint meg embereket és teszi vonzóvá a cégedet, a termékeidet, az
üzleti lehetőséget mások számára. A személyiséged lehet az a szemüveg, amit ha
mások feltesznek, megláthatják ennek az üzletnek a valódi értékeit, ezért nagy a
felelősséged, hogyan is formálod a személyiségedet.
Egy MLM-legenda, amikor vezetői szintű munkatársairól beszélt, megkérdezte: Vajon
mit jelent az, hogy nekem van ma 27 front executive munkatársam? A közönség
hallgatott. Azt jelenti, hogy volt 27 jó estém. Huszonhét estém, amikor valakit
valóban meg tudtam érinteni az üzlettel. Hány executive munkatársad van neked?
Ennyi emberre voltál igazán hatással. Ennyi emberre volt a személyiséged igazán
hatással. Nézd meg, milyen háttérrel rendelkeznek ezek a frontembereid. Te ma
ezeket az embereket tudod megérinteni. Fejleszd magad, hogy meg tudj olyanokat
is, akik nálad jobbak, magasabb a társadalmi státuszuk. Ez a kulcsa az MLM-
üzletnek. Találj nálad jobbakat, és legyél rájuk hatással a személyiségeddel, majd a
jellemeddel tedd hosszú távúvá ezt a kapcsolatot.
Akkora lesz az üzleted, amekkorát a személyiséged elbír.
Bodo Schäfer azzal érzékeltette ezt, hogy az álmaidat képzeld úgy el, mint egy teli
kancsót. Mellette ott egy borospohár, ami a személyiségedet szimbolizálja. Ha
elkezded tölteni a vizet a pohárba az álmaiddal teli kancsóból, egy ponton ki fog
csorogni belőle a víz. Egy pohár nem fog tudni annyi vizet befogadni, mint amennyi
a kancsóban van. Csak egy fejlettebb személyiség képes több álmot valóra váltani,
éppen úgy, mint egy nagyobb pohár több vizet.
Felmerülhet benned a kérdés, hogy ha ennyire fontos a személyiség, vajon hogyan
lehet fejleszteni. Több ezer módon. Erre a keresőmotor nagyjából 135 ezer találattal
bírt. Mégis mik a legfontosabb lépések? Én azt gondolom, az ígéreteknél kezdődik.
Talán az első, hogy tartsd be az ígéreteidet. Kezdd magaddal. Tegyél magadnak egy
ígéretet, és tartsd be. Az élet túl rövid ahhoz, hogy jelentéktelennek
gondoljuk. Az apró ígéretek tudnak elindítani egy úton, ahol az önbecsülésed is nő,
és ahol magabiztosságot nyersz. Dale Carnegie Sikerkalauz könyvei a mai napig
alapművei a személyiségfejlesztésnek, de meggyőződésem, hogy Stephen Covey
munkái is kihagyhatatlanok egy olyan ember számára, aki komolyan veszi azt, hogy
mások életére pozitív hatást gyakoroljon.
A fejlett személyiséggel rendelkező emberek olyanok, akik tűzön-vízen is
keresztülviszik maguknak tett ígéreteiket. A MLM-ben pedig mindig ki lehet
tűzni új célokat magad elé, új ígéreteket, amit új és egyre nagyobb akadályok
leküzdésével fogsz tudni elérni. A személyiséged fejlesztése folyamán az egóddal
lesz talán a legnagyobb küzdelmed. Miatta fogsz néha elkezdeni cselekedni, de
miután győzelmet arattál, kérlek hallgattasd el, mert epét önt a frissen elkészített
levesbe.
Ebben az üzletben kihívás lesz, hogy különböző élethelyzetű emberekkel megtaláld a
hangot: a nagymenő, Rózsadombon lakó vállalkozóval ugyanúgy, mint a hátrányos
helyzetű két gyermeket egyedül nevelő családanyával. Ez akkor fog sikerülni, ha
először is a szívedbe költözik az üzlet. A nagyok azt mondják: Nem én vagyok
az MLM-üzletben, hanem az MLM üzlet van bennem. Ettől a pillanattól kezdve
élesedik ki a játék. Amikor tudod miről szól, már csak az a vágyad lesz, hogy
megértesd másokkal is, hogy egy ilyen üzlet építése, bár helyenként viszontagságos,
de a legnemesebb feladat a világon. Azt, hogy ezt mások a te példádon keresztül
meglássák, csak a személyiségeden múlik. Igazából a személyiségeden keresztül
kommunikálsz az emberek tudatalattijával.
Lehetsz megértő és lehetsz őszinte, az üzleted nagysága azon múlik, hogy mikor
ismered fel, hogy az adott helyzetben a megértés vagy az őszinteség a nyerő
taktika. A legtöbb problémára ebben az üzletben egy mondat kínálkozik megoldásul:
szponzorálj egy új embert. Legyen hited ahhoz, hogy tudd, nem azokon az
embereken múlik a jövőd, akik nemet mondanak, és nem is azokon, akik bár igent
mondtak, mégsem tesznek semmi érdemlegeset. A jövőd azon múlik, hogy
hiszel mindenkiben, de nem vársz senkire.
Egy profi hálózatépítő olyan, akire ha ránézel, egy vonzó, erőt sugárzó, megnyerő
embert látsz, aki feddhetetlen, akár egy igazi „szent”. Nekem mindig Abraham
Lincoln, Teréz Anya és Mahátma Gandhi jut eszembe az ismert történelmi
személyiségek közül. Legbelül ezek az emberek fel voltak szerelve egy 350 lóerős
V8-as motorral, ami csendesen duruzsolt, és ami irtózatos erővel hajtotta őket a
céljuk felé. Karizmatikusak, mert nemes céljuk volt, és ez vitte őket előre. A cél, amit
szolgáltak, fontosabb volt, mint saját maguk.
Ford azt mondta, hogy szegényes üzlet az, amivel csak pénzt csinálsz. Az
MLM világa az egyik leggazdagabb világ. Tele van megvalósult álmokkal, életre szóló
élményekkel, jótettekkel, önzetlenséggel, küzdelemmel. Tudd, hogy ha ebben az
üzletben tevékenykedsz, egy jobb világot alakítasz ki saját magad és a környezeted
számára. Ez tartást ad, önbecsülést, és kitartásra ösztönöz.
Nelson Mandela 27 évig ült börtönben két gondolattal a fejében:
1. Sosem volt még olyan rossz a helyzetem, mint most. (Ezek voltak a tények.)
2. Sosem lesz olyan jó majd egyszer a helyzetem és az ország helyzete, amilyen
lesz. (Ez mutatta a hitét).
Amikor kiszabadult, és ő lett az államelnök, nem vett elégtételt a bebörtönzőin, még
a fehér biztonsági őröket sem cserélte le. A személyisége olyan nagyra nőtt, hogy
tudta, az egység jobban szolgálja az országot, mint a faji összetűzések. Légy olyan,
mint Mandela. Küzdj az álmaidért, és folyamatosan fejleszd a
személyiségedet. És közben tudd, hogy a legjobb ügyet képviseled a
legjobb iparágban, ahol csak az ember számít.
Az MLM nemcsak a személyiségfejlődés üzlete, hanem a szabadság üzlete
is. Maradj velünk továbbra is, következő cikkünkben ezt a témát járjuk
körül...
Személyiséged fejlesztéséhez az alábbi könyveket ajánljuk: